• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • Klora
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-03-26 16:31:48 följande:

Hej!

I fredags fick jag återfört en 5 dagars blastocyst. Har pco. Vårat första ivf försök.

Hej

Jag fick ett 2 dagars tillbaka. Detta är också vårt första IVF försök, dock har både min man och jag barn sedan tidigare
  • Elinmedlängtanombarn
    Klora skrev 2018-03-26 17:14:35 följande:

Hej

Jag fick ett 2 dagars tillbaka. Detta är också vårt första IVF försök, dock har både min man och jag barn sedan tidigare

Spännande!

När har ni testdag? Vi har den 3/4.....
  • Klora
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-03-26 17:26:21 följande:

Spännande!

När har ni testdag? Vi har den 3/4.....

Vi har den 8/4, men jag kommer nog testa tidigare
  • Emyo

Hej :)

Är på ruvaredag 5. Har satt in en 5 dagars genom FET.

Har testdag den 6/4. Har redan testat imorse och var så klart negativt. Men håller i ändå.

Har ni några symptom?

Har haft moln/ mensvärk sedan dag 1.

Samt illamående och trött.

Håller tummar & tår

• Klora
    Emyo skrev 2018-03-27 16:50:57 följande:

Hej :)

Är på ruvaredag 5. Har satt in en 5 dagars genom FET.

Har testdag den 6/4. Har redan testat imorse och var så klart negativt. Men håller i ändå.

Har ni några symptom?

Har haft moln/ mensvärk sedan dag 1.

Samt illamående och trött.

Håller tummar & tår

Jag tog oxå ett test idag som visade neg, men det visste jag för det är alldeles för tidigt. Jag har aldrig gjort

IVF tidigare så jag vet inte hur man skall må. Dock har jag varit gravid flera ggr och allt jag känner just nu gör att jag känner att det tog sig. Men som sagt det kan vara lutinus tabletterna som lurar mig.
  • Emyo

Jag förstår :( det är ju jätte svårt att veta :(

I morse så kom en ljusrosa flytning hoppas hoppas att det enbart är en sån där ?blödning? som kommer när ägget fäster och att det inte är mensen som är på g.

Ska ha nu på söndag egentligen :(

• Emyo

Klora: vilken ruvaredag är du på? Är det ett ET eller FET?

• Klora
    Emyo skrev 2018-03-28 09:21:01 följande:

Klora: vilken ruvaredag är du på? Är det ett ET eller FET?

Jag håller verkligen tummarna för dig att det är en blödning för att ägget fäst!!

Jag gjorde ett FET, i fredags, så vet inte riktigt hur man räknar ruvardagar, är jag på dag 5 eller 6?

• Emyo

Tack desamma till dig :) då har vi väldiga lika. Jag gjorde ett FET I torsdags ;) jag vet inte heller helt riktigt. Men tänker att jag är på ruvaredag 6.

När har du test dag?

Känner du någonting?

• Klora
    Emyo skrev 2018-03-28 14:13:46 följande:

Tack desamma till dig :) då har vi väldiga lika. Jag gjorde ett FET I torsdags ;) jag vet inte heller helt riktigt. Men tänker att jag är på ruvaredag 6.

När har du test dag?

Känner du någonting?

Jag har testdag den 8/4 känns så långt bort!!
    När har du test dag?
    Jag har spänningar i brösten, illamående och molvärk i magen. Men tänker att det kan ju vara lutinus tabletterna som orsakar det....
    Hur mår du?
Svar på tråden Vi som ruvar 2018