• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Aquilon

Jag får väl passa på att rekommendera barnkläderna från T-shirthell. "Make poop, not war" borde till exempel passa bra i detta sammanhang.

• Shedevil

Här ska man vara döskalle fan...och så stavar man fel!! Hur pinsam får man bli! Men... ingen behöver bli ordpolis, jag upptäckte det själv, trots det kletiga i hjärnan

• Tesan81

Sunflower: ursäkta att jag snubblar på tagentbordet, jag var ironisk..

• MuminMy

*smusslar undan Mötley Crue t-shirten med brinnande pentagram på* Oskyldig

/my - mamma, medlem och moderator
  • michiara
    Shedevil: det är inte så lätt när man är kletig i hjärnan
  • Loppan79

Jaha, då har man väl tuggummihjärna alltså

Jag ser inget fel i att ha kamouflagemönstrade kläder. Som någon annan sa så är det ett ett mönster precis som randigt eller rutigt.

• michiara

mitt största problem är just nu vart man hittar dom för här i stan finns inga rosa

• Esterella

Har en camo mönstrad skötväska, den är snygg!!Men faktiskt så vill jag inte klä på mej det, det blir för mycket.
    Letar efter rösa camo byxor till min lilltjej, men det är svårt att hitta.

• Sunflower

Shedevil

Jag förknippar dödskallen med just det... döden! Barn är ju fulla av liv, så varför ska de ha en tröja som symboliserar död? Möjligt att inte alla delar den symboliken, men det är ju bara min åsikt

Men jag har aldrig kallat någon för tuggummihjärna Oskyldig. Visst får vi alla ta på våra  barn vad vi känner är rätt, men jag vill att alla ska förstå att det inte bara är mode, utan har en symbolik också. Om man väljer att blunda för den, tja, då har man ju gjort ett val, eller hur? Flört 

• Tant Green

michiara och Esterella, Name it har rosa camo byxor.

Svar på tråden Kamouflagekläder