• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Puck76

har faktiskt en skottsäker väst hemma... fast det är gubbens till hans jobb!

skrattmås: jag tycker inte jag är någon ignorant typ som inte ser världen ur "andras ögon utan bara med våra i-lands-ögon", men jag lägger inte moraliska och etiska aspekter på allting. tycker dessutom det är viktigare att mina kläder inte är gjorda av barnarbetare i bangladesh än att de inte har ett speciellt mönster!

• Achanta

Tessan81 - Tyckte dom var hur fina som helst

• Thaleia

Jag och mannen tycker kamouflagekläder är jättefula och kommer aldrig att klä våra barn i sådana kläder.
    Likaså kläder med eldsflammor!

• Lilou
    Puck76: haller verkligen med!!! Men samtidigt skulle jag inte kla vare sig Ida eller mig i kamouflageklader...
  • Mamasnest

Tessan81: Jättesöta byxor.
    Jag tycker att det är lite löjligt att kalla kläder för krigskläder bara för att de har ett särskilt mönster. Använder ni heller inte den gröna färgen alls? Jag menar millitärgrönt är ju en väldigt vanlig färg och de flesta millitärkläder är enfärgade.

• midori

Ja, hjälp... nu ska man stå ut med att kallas ignorant och att man endast ser världen med i-landsögon för att man har ett par camo-brallor till ettåringen...
    *suck*

Svar på tråden Kamouflagekläder