• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • LinaåBullen

Kolla i mitt galleri super fina camo kläder som min lilla Tuva har :-P

• Shedevil

Sunflower: Jag vet att du är oskyldig till att ha myntat uttrycket "tuggumihjärna"

• Sunflower

Shedevil

Visste inte ens att det fanns ett sånt uttryck

• Katharina

Jag gillar inte heller camouflagekläder för det kopplar mina tankar till krig och i krig far barn illa. Hemskt!!!

Rosa camouflafe däremot kan jag se som att vi "tar tillbaka" mönstret från krigsmakten. Lite fredsbudskap nästan. Som en blomma i en gevärspipa men jag vill ändå inte se det på kläder till barn för det Men på väskor går bra Jag vet, jag är skum...

• LinaåBullen

hehe på väskor går det bra .. lite dubbelmoral kanske ?

• Loppan79

triixi - fast alla får ju faktiskt starta vilka trådar de vill. Det är ju upp till var och en om man vill läsa och skriva i tråden. Vill du inte så låt bli! Det är ju ändå över 100 inlägg så tråden kan ju inte har varit helt ointressant i alla fall

• adrenalin

nämen hallå, brukar man inte ha kamoflage när man jagar älg också?
    Och sverige är väl ett älgjagarland?

Är det bara jag från norrland som tänker på det?
    Jag förknippar kamoflage me morfar som sitter i skogen å trycker med en kaffe i handen och bössan i andra... å huttrar...

och så måste jag erkänna att jag förknippar det med en man från byn där jag växte upp som alltid gick i kamoflage. han jagade rådjur och var värsta tönten. men för det tycker jag inte kamoflage är en skymf mot människosläktet.

Det är ett rätt okej mönster om det används rätt!

Lilla jag
  • smultronbubbla

adrenalin

Jag håller med dej I skogen är det helt ok!

• adrenalin

smultronbubbla: ja men inte bara där. jag tycker det är rätt snyggt när man har det på sina vinterkläder. typ sånt man har i bakcen när man åker snowboard. inte tänker jag "å nej, fattiga barn som svälter och blir skjutna och torterade!" när jag ser nån virvla omkring me en sån outfit i skidbacken.

Lilla jag
  • SVejsan

Skrattmås atartade nog tråden för att påvisa att det ibland är relevant att tänka ett steg vidare och inte svälja allt för att det är "Mode".

Och sedan har istort alla svarat i en diskussion med meningsfulla inlägg förutom någon enstaka.

Svar på tråden Kamouflagekläder