• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • sukkubus

Mary cherry - Där sa du något viktigt.
    Att starta en tråd med att prata om folks etik och sedan fortsätta genom att kalla andra för tuggummihjärnor.
    Jo det satte verkligen ribban.

• gumman 00

Elsa har ett par camobrallor. Och gröna är dom också. Köpta för att jag tycker att dom är skit snygga och fin färg. Kul motsatts till allt rosa gulli gull..

Lägger inte någon som helst värdering i mönstret. För mig är det rätt och slätt ett par snygga byxor.

Har inga själv, skulle bara se ut som en camo elefant...

• Fragglerock

Hej hopp från en tuggummihjärna som sätter camo-brallor på sin son av rent egoistiska skäl. Helt enkelt att jag tycker ha va skitcooool i dom! *bubblar vidare i min rosa tuggummi värld*

• uniMog

Sunflower, precis där sa du något.. DU förknippar det med krig därför reagerar du, jag förknippar det lika mycket med naturliv och reagerar därför inte negativt.

Trådstartaren däremot kallar ju "oss" för tuggumihjärnor för att vi inte har samma referensramar som hon.. det tycker jag är fånigt.

// Pejgan

• Pingla med en åsikt

får man ha militärgröna byxor då?

• Sunflower

Pejgan

Ja, jag reagerar starkt . Kanske beror på att en nära vän varit på militäruppdrag i Kongo och berättat en del. Och jag reagerar lika starkt på trekantsbikini och stringtrosor till barn, eller kläder med mönster av dödskallar, playboybunnies.

• uniMog

sunflower, och som hårdrocksbrud ser jag inget konstigt med dödskallemönster heller.... förknippar det med en tuff stil och med pirater?

// Pejgan

• A73H

Bempa: "Men bara för att det är kamouflagemönstrat så handlar det ju inte om krigskläder"

???!!!???

Nej, nu får ni nog förklara för mig som inte fattar...kamouflagekläder...om de inte ska associeras med krigskläder - vad i hela fridens namn ska de då associeras med?! Pröva att surfa in på en modesida i ett land som varit drabbat av krig nyligen och kolla hur bra kamouflagekläder står sig där som mode liksom.....larvigt! Klart att det är krigskäder!!! Modernt och chict i vår trygga ankdamm Sverige, men en oerhört stark symbol för något annat i de allra flesta länder i världen! Kamouflagekläder till små barn stavas B-E-D-R-Ö-V-L-I-G-T!!!! Sorry!

• uniMog

...och för övrigt finns det ju avdelningar bland soldater runt om i världen som inte bär kamouflagefärgat.. ska vi sluta bära tex vita kläder också? Att civilister började bära militärinspirerade kläder beror ju inte på att de tycker krig är coolt...

// Pejgan

• uniMog

A73H, som jag skrev tidigare.... jägare och djurskådare använder ofta kamouflagemönster. För att inte tala om att det användes av diverse vietnammotståndare

// Pejgan

Svar på tråden Kamouflagekläder