• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • ashera

Min son har ett par shorts sydda av ett par gamla kamouflagebyxor. Han har ett par gummistövlar som är kamouflagemönstrade.
    Han har bodys och tröjor som är svarta med döskallar på. (Någon tog upp detta tidigare i tråden, men jag har ej läst hela.)
    Varför?
    För att det är SNYGGT såklart

• Helena och Neo

Tycker det är skit snyggt med camo!!

• Anna81

jag tycker oxå att det är jätte fint, såg ett par som var rosa färgade som jag har tänkt att köpa till min dotter.

• Dino78

Stackars de barn som håller på fotbollslag som Newcastle, Juventus & Landskrona Bois, gud, dom kan ju absolut inte få ha på sig matchtröjor eftersom dom är vit/svartrandiga! Och det associerar väl ALLA med fängelsekunder!?  Och inte vill man väl klä sin bebis och låta dom växa upp till fångar?
    G-sus....ALLA associerar olika! Jag associerar inte kamouflage med krig därför kan jag använda det. Förstår dock de som associerar det med krig, men att idiotförklara de som tycker olika..*grrr* 

• Norpan81

Mina pojkar har både camokläder, rosa kläder ocg kläder med tjejiga glittertryck, varför? Jo för att jag tycker att det är snyggt!

Både jag och maken har Camokläder själva!

• Madden

Vart kan man köpa Camo Byxor till Pojke Strl 74/80?? Nån?? 

Mamma till Liam. 050805
  • Tiili

BRA SKRIVET TS!
    jag håller med dig till fullo. kamoflage=krigsföring. och i mina öron blir det nästan lite smålöjligt att dra paralleller till brunskjortorna, då detta inte är ett aktuellt "fenomen" idag. man får ju se saken i sitt sammanhang, och i västvärlden idag tycker jag vi sett så pass mycket av krig att det känns provocerande och inhumant att göra mode av det.

• Miss Upsey Daisey

Madden: name it har jättefina camo byxor också... de finns bland annat på åhlens..

kul o se att det fortfarande är liv i tråden..

• Kadorran

God Morgon

Jag tycker oxå det e snyggt m Camo kläder

Älskar mina Barn ni e mitt allt....*L*
  • K J N

Jag gillar camokläder och har själv en Realtreejacka även utanför jakten.

Svar på tråden Kamouflagekläder