Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Tesan81

nej jag tycker också att de är sött med mina rosa men jag vill ju inte att nån ska se de som att jag vill klä ut henne till nåt som påminner om krig

• Dinosaurien

Skrattmås! Du skriver vad jag tänkt! Jag kan bara inte fatta att man vill sätta på nåt sånt på en liten fin bebis. Huvaligen! Skulle aldrig ha det själv heller, det är förfärligt tycker jag. Och på barn är det bara....usch! Det är ju något som barn i andra länder tvingas ha när de är ute med gerillan, här slipper barn det tack och lov, så varför då ha kammo-kläder på dem?

• Fridus

tror många ser det som ett snyggt mönster och inte som en symbol för krig även om det är förknippat med det.

• Mickan 81

hmmm... jag ser det nog inte som krigskläder...
    Har precis köpt en kammo body åt min son å den köpte jag för att jag tyckte att han skulle se tuff ut i den, för mig är det inte krikskläder.
    Själv skulle jag inte andvända kamouflage färgade kläder, tycker inte att det är snyggt på mig.
    så jag vet inte jag, om jag eventuellt är något av en tuggimmihjärna... eftersom jag varken tänker på budskap eller etik krink kammouflage färgade plagg!!

• LisaH

haha.. sitter här i mitt allra första kamoplagg jag någonsin ägt..Har inte lagt någon större etisk tyngd i mitt klädval, inget alls faktiskt... så jag antar att... äsch..*tuggar hubbabubba*

Håller med Achanta!!!

• mamyleine

Jag älskar Kamouflagekläder ^^, . Den har jag alltid varit svag för män i uniform *drägglar*. Tyvärr är lumpen grabbarna för unga nu (22) men nog var dom mycket intressanta när man var mellan 15-19 ^^,.

• Nemosen

man klär sitt barn i camokläder för att det är SNYGGT!!! inte för vad det eventuellt kan stå för..!! själv letar jag febrilt efter camokläder till min lille grabb men har tyvärr inte hittat rätt camo mönster än..

• Lilja84

Jag har inte kamouflagekläder till varken mig, mina barn eller sambon , men det har inget med vad det står för utan jag tycker det är så pinsamt fult med sånna kläder/saker , alla fjortisarna när jag var fjortis gick ju med sånt och dååå var det ju snyggt , men det var ju då också

• Puck76

ett par rosa camo-byxor är väl mest bara ett par rosa-mönstrade byxor!??? jag menar, camo i krigssyfte är grönt, beige, eller möjligtvis vit/svart... annars är det ju bara ett mönster som vilket som!
    fast jag tycker camo är snyggt, hade gärna haft ett par själv... och jag använder palestinasjal oxå, är det oxå en krigssymbol? eller en muslim-symbol, eller arab... tror det mesta kan hänsyfta till något om amn nu vill leta. ja, jag vet, camo är en tydlig krigs-grej, men det är oxå en modesak, framför allt här, där det faktiskt inte varit krig på ett bra tag!

• Skrattmås

Nu ska jag sova men ser man "tuff" ut i krigskläder?
    Skulle ni sätta på era barn pistolhölster eller skottsäker väst om det blev mode?

Jag blir ledsen när några inte ser vår värld med andras ögon utan bara med våra i-lands-ögon.

Godnatt! Jag är lycklig att jag kan få sova hela natten utan att behöva oroa mig för granatattacker - det är säkert ni också!

Svar på tråden Kamouflagekläder