• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Moomin

Håller med Dinosaurien. Jag skulle aldrig sätte på mitt barn camoflagekläder. jag gillar inte krig och han skall inte se ut som någon j-a barnsoldat. Jag tycker för övrigt att camoflage är gräsligt på vuxna också.

Dessutom skulle jag alrig låta min son ha leksaksvapen eller spela dataspel om krig...NO WAY

Vad gäller svart så vill jag att min son skall ha färgglada fina kläder och inte "sorgkläder" eller för sofistikerade kläder. Det är möjligt att vitt, rööt, blått eller vilken föärg som helst kan symbolisera sorg i andra kulturer. I min kultur/tradition (svensk/ västerländsk) är svart sorgfärgen framför andra.

• Vickyb

Tesan81 : Jag fick inte fram någon bild ?? =(

• Tesan81

Tack för alla vänliga komentarer i min GB ang byxorna

• miafelix

jag tycker det rä snyggt... i lagom mängd.

BF 13/4 2006....
  • SVejsan

Personligen så tycker jag det är lika illa med camoflagemönstrade kläder i grönt brunt och svart som tex "playboy"-kläder(dvs med kaninen) till flickor, alla kläder som visar dålig attityd eller snedvriden moral mot omvärlden skulle jag också tveka .Också kläder med typ kommentarer "fuck off" eller "sexy girl".

Även om man själv tycker att det är snyggt så skickar det ut signaler mot omvärlden... Och en del kan ju faktiskt ta illa upp. ...

• sukkubus

"I min kultur/tradition (svensk/ västerländsk) är svart sorgfärgen framför andra."

Jag vill bara upplysa om att i svensk kultur gifte man sig i svart för inte så länge sedan... men bröllop är ju lite tragiskt

• Anna81

jag tycker att det fint men jag har inga själv och inte mina barn heller för den delen

Svar på tråden Kamouflagekläder