• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Cicciliona

Har aldrig förknippat det med "krigs-kläder".
    C

• lillalycka

jag tycker att det är praktiskt och könlöst.
    finns för mig ingen anledning att avfärda det mönstret bara för att olika länder andvänder det för krigiska syften.
    playboy trycket är varken praktiskt eller könlöst, så det går fetbort.
    döskallar med ett vänligt leende fungerar också för mig, alt om huvudet är format som ett hjärta.

• Miss Upsey Daisey

oj oj oj... förstår inte varför jag ens bryr mig om att kommentera en sån här tråd men eftersom man är hemma och har alldeles för mycket tid över så blev det så ändå...

för det första känns det så himla löjligt att störa så mycket på en sådan här sak att man måste starta en tråd om det!? anser mig själv inte vara en tuggummihjärna men använder ändå camouflage kläder till min tjej... har ett par blå och ett par rosa camouflage byxor...

Allt måste inte vara politiskt! man kan använda vissa typer av kläder utan att se på dem ur det politiska perspektivet...

känns bara så löjligt att ens ta upp en sådan sak... som att jag då som stör mig på att alla tjejkläder är så himla gulliga o pluttinuttiga skulle ta upp en tråd och "dumförklara" dem som använder dessa kläder...

nej... att man ens orkar... fast som några skrivit innan... smaken är som baken o tur är väl det!

Tesan81 - superfina byxor!!!

• uniMog

kamouflagekläder används ju även av jägare och djurskådare så man måste inte dra kopplingen till krig med en gång

// Pejgan
  • Johanna 87

haha ja då är jag värst då som brukar gå runt i sambons äckta m-90 p-byxor hemma :-P (ricktiga militär byxor altså)

nej men seriöst så förstår jag inte varför man inte skulle kunna ha det, ser inte större fel i det än att ha keps.. typ..

• LinaåBullen

Jag använder Kamouflagekläder super snyggt ..
    Å Tuva har brallor i Kamouflage också ..
    Inge fel med det ..förstår inte hur folk kan bry sig så mycket om hur andra klär sig .
    Vill jag har ett par brallor som det står sexy girl bak på häcken så har jag det .

• Mamasnest

Linda: Du skrev nog trådens bästa komentar där. Faktum är att det jag stör mig mest på är att jag ens orkar bli irriterad över att man lägger ner tid och energi på att starta en tråd i det här ämnet.

• sukkubus

L i n d a och Pejgan - Så sant!

Rosa camouflage förresten, så avväpnande sött.

Svar på tråden Kamouflagekläder