Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • JsN

Jag lägger överhuvudtaget ingen värdering i kamoflagemönster mer än att det är ett mönster. *ler* Som jag tycker är rätt snyggt. Man kan ju vända på det och mena att eftersom man använder mönstet i ett fredligt sammanhang så avdramatiserar man det krigiska i det... (Är det lika illa att använda en äkta militärtröja för att den är varm?)

• Lady Tess

Åhhh jag tycker dom är jätte tuffa!

Vi skulle ha köpt ett par byxor  och nit skärp åt W förraveckan men det fanns tyvärr inte i hans storlek!!

Jag tycker inte att byxorna hör till krig och jag tycker inte svarta kläder hör till döden!

Det är min åsikt!  Vänligen respektera den!

• Tant Green

Jag är också skeptisk till militärgröna kamouflagekläder, men min dotter har ett par rosa/beige komouflagemönstrade byxor och de tycker jag är hur gulliga som helst Precis som Mamasnest så tycker jag att det bara är ett "flammigt" mönster. Och det är vansinnigt praktiskt när man har en liten kräkbebis som gärna geggar med maten också, inte en fläck syns

• Vickyb

Jag har precis köpte mig ett par fräcka camobrallor i en liten ljusare färg. Jag tycker det är hur snyggt som hellst..

• Linda Lee

Som JsN sa: Att använda kamokläder är att avdramatisera det hela. Det började man (vuxna) göra redan på 70-talet efter Vietnamkriget, ha på sig likadana militärgröna parkas som de hade i armén..sen dess har det varit mode från och till.
    Man skulle lika gärna kunna bli upprörd över att det finns leksaker som ser ut som pistoler eller riddarsvärd!

• midori

Linda Lee - något säger mig att de sakerna upprör ts oxå

• Nelly05

klart Nelly har söta camobyxor!

• ruffe4

Håller med.. Ser bedrövligt ut sånt bär man under kriget Barn o krig hör inte ihop.

• michiara

min äldsta dotter har ett par och hon älskar dom, hon vill ha dom jämt. skulle vilja ha ett par rosa till nelly oxå..jag tycker de är astuffa på barn

Svar på tråden Kamouflagekläder