• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Sunflower
    Ja, shit vad moderna dom är!

Undrar om dom tycker likadant...
  • michiara

nu spårar det väl ändå ur lite!?

• Tesan81

L i n d a: tackar så mycket

• Tesan81

snälla nån ska vi se ner på en komeliont också?

• Sunflower

kameleont menar du? Ursäkta men vad har det med militärmönstrade kläder att göra? (Det var ganska långsökt.. )

• sukkubus

Sunflower - Som Pejgan skrev tidigare. Camouflage har ju inte bara med krig att göra heller.
    Och gör man det i rosa toner så blir det ju väldigt anti-krigiskt.

• Bempa

Men bara för att det är kamouflagemönstrat så handlar det ju inte om krigskläder.
    Jag letar efter ett par till dottern för att jag tycker att dom är gulliga Gillar dom i grönt o rosa Smaken är ju olika, jag gillar dom iaf! Däremot vill jag inte ha några själv.
    Har inte läst resten av tråden.

• Mary Cherry

"Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?"

Och där satte du nivån på den här disskusionen. Jag tycker camouflage är ett snyggt mönster, snyggare än rutigt, för det är så jag ser det, som ett mönster. Men det kanske inte är intressant att veta, eftersom jag tydligen är en tuggummihjärna.

• Sunflower

sukkubus

Nä, det är ju inte bara i krig som man använder det, men jag förknippar det med krig. Och rosa är ju inte lika hemskt som det gröna, det håller jag med om.

Svar på tråden Kamouflagekläder