• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Tant Green

michiara, kolla här www.nameit-newborn.com/
    Fast den verkar lite dåligt uppdaterad "Store locatorn", jag vet att det finns flera ställen i Stockholm t.ex. men Stockholm står inte med i listan. Fast det finns ett telefonnummer man kan ringa.

• uniMog

michiara, cubus hade flera modeller av rosa camobyxor iförrgår! Såg åtminstone från strl 86-uppåt

// Pejgan

• Bempa

Då ska jag ta mig till Cubus nästa gång jag ska till en sta

• Tygtiiger

Min son har inte kamouflagekläder eftersom jag inte vill klä ut honom till barnsoldat. Häpp. För mig är det inte bara ett mönster som alla andra, jag förknippar det med militärer och krig. (Lika lite som svastikan bara är en hinduisk solsymbol, den förknippar jag med nazism och det får han inte HELLER ha på sina kläder - apropå att mönster är betydelsebärande alltså, jag förknippar absolut inte kamouflagekläder med nazister!!).

Dödskallar kan han däremot ha på sina kläder, det förknippar jag med pirater, inte med döden.

Jag är rätt noga med vad det är för text på hans tröjor också (men till nästa barn ska jag köpa en body från nappy head med texten "I only cry when ugly people hold me", sånt tycker jag är kul )

• Madd1sh

Vad är det för fel på kamouflage kläder? Om vi hade varit ett krigsland och på så sätt förknippat det med krig så hade det varit en sak. Men nu så är vi inte det. Och om du förknippar dödskallar med pirater så kan det inte vara bra att han har på sig dem. Pirater dödade o plundrade folk, så där kanske du ska tänka om ifall det bara handlar om budsakap

• Lot

Jag har aldrig tyckt om kamouflagekläder på vuxna så jag gillar det inte heller på barn.

• smultronbubbla

Men ni som är emot kamouflagekläder, (vilekt jag också är) hur ser ni då på rosa kamouflage. Själv ser jag det bara som ett mönster när det inte är grönt.
    Vet att jag skrivit det tidigare, men jag vill veta vad ni andra tycker också.

• Thaleia

Smultron:
    Jag gillar inte kamouflagekläder främst för att jag tycker dom är fula, sen kvittar vad det är för färg!

• smultronbubbla

Thaleia

Aha

Så var jag cokså i början, men jag har som sagt börjat tycka det är snyggt. Trodde jag aldrig! Men rosa då förstårs!

Svar på tråden Kamouflagekläder