• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Melancholic

oj just det, jag glömde. vi svenskar måste ju rätta oss efter alla andra som tyvärr tvingas att bo i detta hemska land..

ärs, nu går jag och lägger mig..nattinatt

• A73H

Nej, men vi oerhört lyckligt lottade människor som fått förmånen att växa upp i ett land med sociala förmåner, god infrastruktur och inte har haft krig på över 200 år kanske skulle kunna vara liiite mer ödmjukt inställda ibland, och du Melancholic - ditt sista inlägg snavar på gränsen till smygrasism... Är det så det är - att du tycker att alla flyktingar o invandrare som har flytt hit hellre skulle ha stannat kvar i sina länder och krigat?.... (Och fått gratis kamokläder?)

• LisaH

Mitt inlägg i denna något urballade debatten får bli att upprepa två tidigare inlägg som jag tycker säger mycket!!:

"sukkubus
    Att starta en tråd med att prata om folks etik och sedan fortsätta genom att kalla andra för tuggummihjärnor.
    Jo det satte verkligen ribban. "

"MuminMy
    Har full respekt för de som väljer att inte ha vissa typer av kläder på sina barn men varför skuldbelägga de som tänkt annorlunda?

Om man inte ska använda kläder som på något sätt, för någon, kan vara oetiskt blir det snart inte mycket kvar... inte använda läder och mocka för då blir veganerna ledsna, inte använda syntetmaterial för då blir fjällrävenmupparna ledsna, inte camomönster, inte nån färg som kan förknippas med en viss religion, inte rosa eller ljusblått för då cementerar man könsmönster ... listan kan ju göras oändlig...

Naken kanske?"

Sen är ju frågan om den som stör sig på onödiga saker är värre än den som stör sig på den som stör sig på onödiga saker!

• Lady Tess
    Men ärligt talat!!!!

Ni vänder och vrider på varenda ord!!!

Inte konstigt att det blir jobbiga konflikter när endel ska vända och vrida på orden!

Har förljt tråden ett tag och jag fattar inte hur ni orkar!

Låt dom som vill ha cammo kläder ha det och dom som inte vill har det inte!

Är det verkligen svårare än så?????

Ha en bra dag! Tes
  • Katharina

Lady Tess: Visst är det jobbigt med åsikter

• smultronbubbla

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, sedan jag slutade skriva igår, men jag läste några. Sedan läste jag lite i slutet och ni/vi har inte kommit någonstans Det brukar bli så här och det är nog inte någons fel.

Jag kan berätta för er som inte tror att folk tycker det är jobbigt att se kamouflage.
    Jag visade en invandrarkvinna vad som fanns för hennes son i collegetröjor. Just då fanns det nog bara kamouflage. "Nej inte den, då tänker jag på kriget", sa hon.

Bonanza och A73H har haft vettiga inlägg i denna debatt.

Visst, jag kan tycka att en tröja med kamouflageluva är snygg, men då är det ju inte det mönstret över hela tröjan. Fast det kanske är dubbelmoral, vad vet jag?

• Tesan81

michiara: Vart bor du nån stans föresten?

• Tesan81

inte gillar krig??? va? vad är de i denna tråd då?

Svar på tråden Kamouflagekläder