• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • KJG

Jag har massor av söta o snygga kamoflage kläder till min son som är 1 år snart!!! Tycker army kläder är jättesnyggt på både vuxna o barn. Men smaken är väl som baken.....

• Lycklig med Grodd

Dödskalle tycker jag är coolt. Mest för att jag tycker att det är en snygg bild.

Men men... om vi daa skall analysera DEN symbolen ocksaa...
    Den kommer ursprungligen fraan sjörövarna?De var INGA snälla människor, utan stora (?) stygga män som raanade , dödade och vaaldtog kvinnor och män.

Inget särskilt coolt med det.

Jag ger mig och erkänner mig härmed vara en ytlig, lättpaaverkad, sammhällsstyrd ung kvinna aa ena sidan och en seende, staandfast ung kvinna aa andra sidan.

• Flamma

Melvin ska få ha camoflouage kläder och militärgröna kläder. Det är skitsnyggt! Men problemet är att de inte är så lätt att hitta i affären. =)
    Vill han senare leka med pistoler från high chaparall så ska han få göra det! Kanske att han vill leka cowboy och vad har det med krig att göra??? =)
    Tycker att detta var ett väldigt skumt inlägg, TS.

• luzorsus

jag har camouflage både till mig och dottern. Jag har själv jacka, brallor, underkläder, tröjor etc.Dottern har bar aen tröja, än så länge, jag diggar det!

• snillis

På barn är det vidrigt och på vuxna ser det "White-trashigt" ut.

• ellumeah

Då är jag "white trash" word up

• Moomin

Jag har köpt en hakkorströja med SS-symboler på till min son...skittufft tycker jag...

Asså...jaaaag bryr mig inte om vad andra får för associationer av det för jag tycker hakkors är tufft i alla fall.

Funderar på att köpa en tröja med Stalin på också faktiskt. Och vi skall bygga en gaskammare och en elektrisk stol åt sonen att leka med...

• Norahs mamma

Men vilken fördomsfull och tråkig TS...
    "Tuggummihjärnor"

Inlägget från Moomin är väl ett sånt exempel på tuggummihjärna antar jag...
    *hmmm*

Svar på tråden Kamouflagekläder