• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • adrenalin

Jag håller med melancholic.
    Ni kan tjata med att det används i krig hur mycket ni vill, mina och andras associationer kan ni inte ändra. Såvida ni inte startar krig här i närheten kanske. då skulle ni kanske ha en chans.

Men just nu tycker jag inte alls folk är korkade som har kamouflageplagg. kanske inte nödvändigtvis så snygga, men inte korkade eller dumma.

Lilla jag
  • Bonanza

DELM - tänk om du skulle läsa lite. Vad ska jag känna mig slagen om? Hade snipersena din man pratar om kamouflagekläder (som de militären har idag) eller var de kamouflerade? Jag kanske har missförstått?

/ Bonanza
  • DELM

Melancholic: en sanning med viss modifikation, skulle jag vilja påstå. Det verkar finnas en osynlig gräns för vad som är ok och inte. Undrar bara vem som satte den?

• adrenalin

En sak är då säker tjejer. mer säker än nånting annat. vi kan inte ha haft nå vettigt för oss ikväll!

Lilla jag
  • biomedbonus
    jag har sånna byxor min styvson oxå
    vi är inte fula !
  • Melancholic

bonzana: går inte riktigt att jämföra då det inte är hela uniformer, helt utformade som de plagg som militären bär, som barnen har på sig. utan ett liknande mönster i tex bodys, byxor eller mössor. skulle ss-uniformen ha en specifik färg som förknippades med det som sedan gjordes på barnplagg skulle jag säkert sätta på min son det ändå men jag skulle inte sätta på honom någon uniform, verkar ju inge vidare skönt ;)

• Bonanza

melancholic - å andra sidan finns det (väl?) inga ss-soldater idag, så jo, jag tycker att den jämförelsen håller. Och man kan ju göra uniformer i plysch kanske. Bara samma snitt och stil.

/ Bonanza
  • A73H

En sak som är alltigenom negativ tycker jag är direkt olämplig att använda som svar på din fråga, Melancholic. Att string och spets BH är okej och kan vara positiv för den enskilde i ett sammanhang (eller paret... ) betyder inte för mig att det blir positivt när jag sätter på min 4åring samma outfit! Då blir det äckligt!!!! Så nej, jag tycker bara att bra saker ska användas i bra sammanhang och att uppenbart negativa saker ska lämnas därhän!

• DELM

Bonanza: Det var alltså jägare (ej militär) som introducerade kamouflage och maskering i det militära så ja, du har missförstått.

Tillägg från maken: givetvis var det inte woodland eller m90 kamouflage dom hade. Det har ju utvecklats, men det var dom som började med det. Från sin jakt.

• A73H

adrenalin: Nej, vi panelhönor på fl har ägnat vår fredgaskväll åt att munhuggas!

Svar på tråden Kamouflagekläder