• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • SVejsan

Tesan81: Inget -men skulle de varit grön,beige, svarta och barnet skulle ha en t-shirt som ger en fingret skulle, jag reagerat.
    Men här har vi just kombination där man har tagit ett mönster som många förknippar med krig och kombinerat med färger som tar udden av det aggressiva som (äkta )kamouflage (dvs grönt,svart beige osv) ändå innebär för många. Tar man "oagressiva" färger i ett kamomönster så blir det snarare en symbol emot krig tycker jag...

• Tesan81

jag tycker iaf de e skiiit sött

• Bonanza

Tja, förutom allt annat jag har skrivit i den här tråden tycker jag att det är så förskräckligt fult att jag inte förstår hur någon vill spöka ut sina barn på det viset.

/ Bonanza
  • lakristrollet

Det är väl för sjutton en smaksak vad man väljer att klä sina barn i för kläder. Måste man lägga in värderingar i allt t.om. barnens kläder. Kammo=krig, rosa=tjej/prinsessa, blått=pojke, Gucci=snobbföräldrar, Katvig=bohemer, Po.P=medelklass, H&M/ärvda kläder="fattiga" föräldrar. Snacka om fördomsfullhet!

De som väljer att klä sina barn i kammo-kläder tycker väl att detta är snyggt och kanske också själva gillar det modet. Inte helt ologiskt va?

• sukkubus

SVejsan - Jag tycker man ska få ha på sig hakkors om man behagar. Det är ju bara svart på rödvit bakgrund som kanske skall undvikas om man inte är anhängare av den ideologin.
    För övrigt är svastikan en styrkesymbol som andra.

AH73 - Jag och andra har redan sagt det tidigare i tråden att när man gör camouflaget i rosa så blir det väldigt antikrigiskt. Ingen svarade mig de två gånger jag tog upp det.

Bonanza - Du tycker att vissa här klär sina barn "så förskräckligt fult att jag inte förstår hur någon vill spöka ut sina barn på det viset."
    Det var ju rart av dig, de kanske tycker att din smak också är riktigt vidrig. Så?

• Bonanza

sukkubus - eftersom jag klär min son i rosa ibland så är jag säker på att många just härinne tycker att min smak är förfärlig. Rör mig inte i ryggen. Men nu diskuterade vi kamouflagekläder och eftersom diskussionen nu sista inläggen kom att handla om att de är snygga, så gav jag min synpunkt på det hela.

/ Bonanza
  • sukkubus

"Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?"

Detta var frågorna...

• sukkubus

.. och de som frågorna var ställda till, de som använder kläderna, svarar då varför. Att de tycker de är snygga.

Svar på tråden Kamouflagekläder