• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Moomin

Norahs mamma: På vilket sätt menar du att ts är fördomsfull?

• Moomin

sofialisa: Jag tror ts menar ett land som inte varit i krig på över 200 år = fredsland...

• sofialisa

hum.. men att räknas till ett fredland när man passivt hjälpt till att förse de krigsförande länderna kan nog inte räknas som ett fredsland

• Moomin

sofialisa: Visst men de flesta människor är nog inte medvetna om det faktum att svenska företag och den svenska staten förser krigförande länder med vapen.

Vad ts menade (tror jag) är att då vi inte haft krig på såpass länge i det här landet så "glömmer" folk bort vad kamoflagekläder står för. Svenskar är såpass långt ifrån krig och elände att de helt enkelt inte förstår vad kamoflagetyg signalerar för de flesta människor världen över.

• smurfisar

Jagtycker det är snyggt. Har ett par mys byxor och har även haft en kvinno skjort. Har aldrig tänkt om jag skulle klä mina barn i det. Men jag tror inte att jag skulle vägra

• sofialisa

jag tycker oxå det är skit snyggt med camo..

• ellumeah

Ibland kan jag tycka att det är ännu viktigare var kläderna är producerade och av vem. än vilken design de har. Även söta små pastellfärgade klänningar kan ha en "kontroversiell aura" över sig. Då syftar jag på barnarbete.

• Madden

Tycker det e skit snyggt me Camo kläder!!

Mamma till Liam. 050805
  • Dino78
    Jag tycker det är snyggt. Mer motivering än så behövs väl inte.
    Ska man tänka så som TS gör så kan man alltså inte ha:
    Bruna skjortor - för då tänker man ju direkt på brunskjortor = SA (nazismen)
    Svarta skjortor - för det hade SS (nazister)
    Militärgrönt (man behöver inte ha kamougflage för att vara militär) får man heller alltså inte ha.
    Diktatur skulle det kallas om folk inte fick ha vad man ville på sig...
    Tycker att så länge man inte har nazisymboler eller något annat budksap så vad f-n spelar det för roll egentligen?
    Men som sagt; jag behöver egentligen ingen mer motivering än att JAG tycker att det är snyggt med det
Svar på tråden Kamouflagekläder