• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Miss Upsey Daisey

här hade det hänt en hel del sen för nån dag sedan!

Mamasnest & sukkubus: tack!

känns som denna tråd inte kommer komma så mycket längre... det är ju alltid folk som ska störa sig på att alla inte är och tycker som dem..

Fast jag är fortfarande fascinerad över att man orkar starta en tråd om detta ämnet... *skrattar*

• smultronbubbla

L i n d a

Och jag är faschinerad över att folk som undrar hur man orkar starta en tråd om detta ämne, orkar engagera sig så mycket i just den tråden...

• Havsjungfrun

Gillar inte heller kamouflagekläder, tycker att det är fult och osmakligt!

• sukkubus

smultronbubbla - Det är även fascinerande att disktera andras dumhet . Särskilt när man sitter fast med en tuttmumsande bebis och inte hittar intressanta trådar. Haha tycker dock sådana här trådar blir lite intressanta ibland.

LisaH - Tack

Orkar inte läsa det som skrivits sen sist. Men vill säga en sak till.

Camouflagemönster krigar inte eller skadar levande varelser, det sköter människan (förbjud människan eller lobotomera dess krigiska instinkter).
    Jag kan förstå att man inte ger sina barn atrapper av knivar etc att leka med. Knivar är farliga. Men ett mönster?
    Ännu längre från ämnet camouflage kommer vi när kläderna är rosa eller blå. Rosa barnsoldater i sockervaddsland?

• Tesan81

Några undrade vart jag köpt kammo brallorna till min dotter! de har jag gjort på CUBUS iaf (finns i galleriet)

• Miss Upsey Daisey

smultronbubbla:

klart att nån måste engagera sig när någon haft ork att starta en tråd...

o man måste ju följa upp o se vad man fått för reaktioner eftersom det är folk av alla möjliga åsikter här.. intressant att se hur olika människor resonerar.

• SVejsan

När det gäller mönster så är det ju lite personligt vad man associerar till olika saker.

Att ha Hakkors på kläder kan det accepteras?
    www.ungdomsrix.com/main-filer/svenska%20symboler/Symboler-filer/mer%20om%20symboler.htm
    Det är ju gamla symboler med egentligen positiva signaler.

Att ett koppel är en schysst accessoar .

Nej, det skulle också ses med oblida ögon... Just för att man har olika värderingar om olika mönster symboler eller tillbehör.

Det är totalt frivilligt om man vill ge sin omgivning de associationerna. Jag /vi har bestämt oss att det ger oss inte något att göra så.

Dock tycker jag att just kamoflage mönstret när det går över i typ rosa eller ljusblått, så blir det mer en fredssymbol typ som när man gör en knut på en pistol - då tar man ställning emot, däremot när barnen har "äkta" mönster så blir det en faddare smak. Använder man mönstret i sin rätta omgivning och där det är praktiskt , som fågelskådare tex så ger det mig inte samma assocciationer underligt nog.

• Melancholic

kände mig så peppad av tråden att jag faktist gick och köpte ett par cammobrallor till sonen igår..å vad snygg han vart :D

• A73H

SVejsan: "Dock tycker jag att just kamoflage mönstret när det går över i typ rosa eller ljusblått, så blir det mer en fredssymbol typ som när man gör en knut på en pistol - då tar man ställning emot, däremot när barnen har "äkta" mönster så blir det en faddare smak. Använder man mönstret i sin rätta omgivning och där det är praktiskt , som fågelskådare tex så ger det mig inte samma assocciationer underligt nog."

Gav mig möjligen en något vänare inställning... Glada färger kan ju faktiskt signalera något annat! Hmmm...ska fundera på det där...*fniss*

Svar på tråden Kamouflagekläder