Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Tror du att vi som jämför honom med Hitler gör det för att han är barnläkare eller kommunist?
Han är kommunist trots att han mycket väl vet vad kommunismen inneburit för fasor för mänskligheten. Och han stöttar en terrororganisation som utan tvekan mördat oskyldiga människor, inklusive barn. Hur kan du inte se liknelser mellan den ondskan och Hitlers ondska?
ÅSIKTER?
Ja Hitler och hans hantlangare, som hade partiet NAPD, hade också bara åsikter tills de kom till makten.
Det var ju på åsikterna de vann valet. Så som med alla andra partier gör,m de har sina åsikter och idér och det är just på dem man vinner ett val till slut på.
Ta du och läs på om denna person.
Lär dig att inse att det är totalt irrelevant han är jude och barnläkare. Han är en vidrig människa för det. För det är fortfarande totalt irrelevant, varken du gilla fakta eller inte, att han är jude och barnläkare.
Det är vidrigt av en människa att skriva på appeller för att FARC skall slippa att ses som en terrororganisation.
FARC som har terroriserat och står för massmord, och mördat oskyldiga vuxna och barn.
En människa som är intelligent och och vill vara human skriver inte på sådana appeller. Det borde ju till och med du begripa. Så jo han är lika vidrig som Hitler.
Det är bara folk som är totalt dumma i huvudet som anser att FARC skall slippa att klassas som en terroristorganisation. Sedan uppe på detta så är han extremkommunist med, och lobbar för diktatur.
Men så länge han är jude och barnläkare så är det väl frid och fröjd för dig. Då kan man begå tydligen vilka vidriga handlingar som helst, och stötta organisationer och lobba för ideologier som INTE stöttar mänskliga rättigheter.. Eller hur?
En viktig skillnad mellan nazism och kommunism som ideologier är att nazismen bygger på att alla människor INTE har lika värde. Den ariska rasen är överlägsen judar romer och andra raser och dessa raser ska förintas.
Kommunismen bygger i stället på att alla människor har lika värde och att samhällets resurser ska fördelas åt alla efter behov.
Att kommunismen inte fungera i praktiken (att det har skett fler mord i kommunismens namn än tex nazism o.s.v.) är sant men det finns likväl människor som tror att det är möjligt att skapa en annan och bättre kommunism än den som världen hitintills har skådat i Sovjet, Kina, Nordkorea o.s.v.
Även om jag själv föraktar kommunism som politisk idé så förstår jag att det kan finnas människor som tror på en annan och god kommunism än den onda som vi hitintills har skådat. Jag kan tycka att dessa människor är naiva men onda kan jag inte se att de är.
En viktig skillnad mellan nazism och kommunism som ideologier är att nazismen bygger på att alla människor INTE har lika värde. Den ariska rasen är överlägsen judar romer och andra raser och dessa raser ska förintas.
Kommunismen bygger i stället på att alla människor har lika värde och att samhällets resurser ska fördelas åt alla efter behov.
Att kommunismen inte fungera i praktiken (att det har skett fler mord i kommunismens namn än tex nazism o.s.v.) är sant men det finns likväl människor som tror att det är möjligt att skapa en annan och bättre kommunism än den som världen hitintills har skådat i Sovjet, Kina, Nordkorea o.s.v.
Även om jag själv föraktar kommunism som politisk idé så förstår jag att det kan finnas människor som tror på en annan och god kommunism än den onda som vi hitintills har skådat. Jag kan tycka att dessa människor är naiva men onda kan jag inte se att de är.

"Även om jag själv föraktar kommunism/nazism/islamism/sionism/konservatism/libertarianism/m fl. som politisk idé så förstår jag att det kan finnas människor som tror på en annan och god kommunism/nazism/islamism/sionism/konservatism/libertarianism/m fl. än den onda som vi hitintills har skådat. Jag kan tycka att dessa människor är naiva men onda kan jag inte se att de är."
"Även om jag själv föraktar kommunism/nazism/islamism/sionism/konservatism/libertarianism/m fl. som politisk idé så förstår jag att det kan finnas människor som tror på en annan och god kommunism/nazism/islamism/sionism/konservatism/libertarianism/m fl. än den onda som vi hitintills har skådat. Jag kan tycka att dessa människor är naiva men onda kan jag inte se att de är."
Intressant, kan du utveckla hur du kommit fram till att det i alla fall på ett teoretiskt plan skulle kunna finnas en god nazism? Hur skulle nazismen som anser att den ariska rasen är överlägsen judar romer och andra raser och dessa raser ska förintas kan tolkas på ett annat sätt än en ond ideologi?
Utveckla samtidigt varför du föraktar judarnas skapande av ett eget land? Det förstår jag inte alls.
"Ja Hitler och hans hantlangare, som hade partiet NAPD, hade också bara åsikter tills de kom till makten. Det var ju på åsikterna de vann valet. Så som med alla andra partier gör,m de har sina åsikter och idér och det är just på dem man vinner ett val till slut på"
Jag tolkar dig som att du tycker att nazismen innan Hitler kom till makten bara handlade om åsikter och att det var först när Hitler och hans hantlangare kom till makten som ruskigheterna satte igång.
Så ser jag det inte alls. NSDAP var INTE ett normalt parti med humanistiska idéer NSDAP förespråkade redan innan de med Hitlers hjälp kom till makten "det tyska folkets rasrenhet" och föraktade dem som de ansåg som antingen rasfiender eller livsovärdigt liv. Detta inkluderade judar, slaver och romer samt homosexuella, mentalt handikappade, kommunister med mera.