• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • Shameless
    Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 01:16:35 följande:

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

Jag tror knappast att det är kvinnorna som vill ha snälla män som väljer "farliga" män.
  • Anonym (V)

För vi kvinnor har en skev bild av vad som är trygghet eftersom vi präglats i trygghet av manlig auktoritet och mansstyre i form av rektorer poliser pappor magistrar doktorer som alla beskyddat och styrt oss under uppväxten, dagens barn får lära sig att kvinnor också är en trygghet, det blir en ny förebild och norm för vi som sedan format relationer med motsatta könet. Vår instinkt säger fortfarande åt oss att den mest starka agressiva energin är vår trygghet för det är vad vi formats under för regler som barn. Så det handlar om att få igång andra sidor i hjärnan än primära hjärnans.

Snälla män om de är passiva och undvikande och kräver dig som en mammaroll blir dock en otrygghet som kan göra lika mycket skada i en relation som våld så vi kvinnor vi försöker hitta den tryggheten som är maskulin - men stabil emotionellt.
  • Anonym (Emma)

Det där är inte så enkelt.Det står inte på någons panna jag är farlig.De kommer fram smygande i ett förhållande.Sen finns det dåliga män på olika sätt.

• Anonym (Tjej)

Kvinnor vill ha ambitiösa män och ibland är det svårt att se skillnad på ambitiösitet och de som helt enkelt "tar vad de vill ha".

Självklart kan snälla och försiktiga män också vara ambitiösa men det är svårare att se.

• Anonym (Jadu)
    Anonym (V) skrev 2018-04-03 07:37:25 följande:
    För vi kvinnor har en skev bild av vad som är trygghet eftersom vi präglats i trygghet av manlig auktoritet och mansstyre i form av rektorer poliser pappor magistrar doktorer som alla beskyddat och styrt oss under uppväxten, dagens barn får lära sig att kvinnor också är en trygghet, det blir en ny förebild och norm för vi som sedan format relationer med motsatta könet. Vår instinkt säger fortfarande åt oss att den mest starka agressiva energin är vår trygghet för det är vad vi formats under för regler som barn. Så det handlar om att få igång andra sidor i hjärnan än primära hjärnans.

Snälla män om de är passiva och undvikande och kräver dig som en mammaroll blir dock en otrygghet som kan göra lika mycket skada i en relation som våld så vi kvinnor vi försöker hitta den tryggheten som är maskulin - men stabil emotionellt.
    Det var en intressant analys som nog kan stämma i olika grad.
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-04-03 09:34:51 följande:

Kvinnor vill ha ambitiösa män och ibland är det svårt att se skillnad på ambitiösitet och de som helt enkelt "tar vad de vill ha".

Självklart kan snälla och försiktiga män också vara ambitiösa men det är svårare att se.

Ja sån är jag, ambitiös och självgående men också försiktig som ofta står lite i  bakgrunden. Nu har jag förvisso varit med en del tjejer, men de är ju helt klart en nackdel att vara av den försiktigare typen.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 09:52:53 följande:

Ja sån är jag, ambitiös och självgående men också försiktig som ofta står lite i  bakgrunden. Nu har jag förvisso varit med en del tjejer, men de är ju helt klart en nackdel att vara av den försiktigare typen.

Kan du göra så det syns tydligt att du är ambitiös borde det inte vara någon nackdel :)
  • sextiotalist

De flesta kvinnor väljer inte dåliga män, de kan ha gjort något enstaka dåligt val, men de flesta kvinnor lever i bra relationer (precis som de flesta män gör det). De kvinnor som gång på gång väljer dåliga relationer beror nog mer på att de har dålig personkännedom, söker en viss bekräftelse.

Däremot så är min uppfattning, att de som säger att de är snälla män är ofta män som inte kan stå upp för sig själva och ofta har dålig självkänsla.

• Anonym (Eh!)

98% av alla kvinnor väljer ju de där schyssta männen...
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 09:52:53 följande:
    Det är det för kvinnor också. Jag är försiktig och introvert. Jag syns och hörs inte och gillar inte stora fester och uteliv. Inte lätt att hitta nån då. Då blir det 10 långa singelår ibland. Trist.
Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?