• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 06:12:16 följande:

Hur många har du träffat på som sagt att de gillar snälla, trygga och omtänksamma män pch som sedan aktivt valt en man som de vet inte är detta.

Min misstanke är att det endera handlar om olika tjejer (en vill ha en trygg man en annan väljer en otrygg) eller att det handlar om en missbedömning - att man först troytt att mannen var som man önskade men sen upptäckte att det inte stämde. En tredje möjlighet är att den som uttryckt sig på ett sätt och handlar på ett annat inte funnit någon som uppfyllt alla önskemål och då konpromissat.

Ytterligare en aspekt skulle ju kunna vawa att du och tjejen i fråga menar olika saker med tex trygg.

Även om kvinnor vill ha en man som är snäll, så väljer inte kvinnor en man för att han är snäll.

Att kvinnor inte är förmögna och uttrycka detta och många snälla män oförmögna att ta till sig detta, gör att många kvinnor i slutändan blir tillsammans med skitstövlar. Av den enkla anledningen att de flesta de flesta snälla män inte attraherar dem.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 06:12:16 följande:

Hur många har du träffat på som sagt att de gillar snälla, trygga och omtänksamma män pch som sedan aktivt valt en man som de vet inte är detta.

Så gott som alla kvinnor gör detta i varierad grad. Du kan hitta undantag bland äldre kvinnor som är brännda efter förhållanden med aggressiva män.
  • klyban
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 06:53:46 följande:
    Så gott som alla kvinnor gör detta i varierad grad. Du kan hitta undantag bland äldre kvinnor som är brännda efter förhållanden med aggressiva män.

Skulle nog påstå detta gäller bägge könen och ofta inte en aning ens om att man träffat på en som har extrema problem med sig själva.
    Och ska utagera detta på den som de ska föreställa och älska.

Sen är detta brevskrivandet till våra tunga våldsbrottslingar av kvinnor är ett extremt märkligt beteende om man nu inte har denna önskan att välja en dålig man.

Personligen träffat på en gäng av dessa dåliga kvinnor.
    Som nu i efterhand verkade som enda anledningen då para upp sig, varför att hitta någon att trycka ned.
    Det blev rätt komiskt när jag vägrade att bli nedtryckt, och slut rätt omgående de gångerna man hamnade i en sådan relation.

Psykisk ohälsa är fördelat mellan könen, så tror även detta är lika väl fördelat mellan könen.

hur många meter var det?
  • Anonym (Emma)

Sen tänker jag så här.Ju äldre man blir som kvinna desto svårare att hitta en bra man.De bra männen är redan upptagna.Medans män med stora problem är kvar.Behöver såklart inte vara så alltid,men det är inte lättare att hitta nån som äldre singel.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Emma) skrev 2018-04-04 07:06:33 följande:

Sen tänker jag så här.Ju äldre man blir som kvinna desto svårare att hitta en bra man.De bra männen är redan upptagna.Medans män med stora problem är kvar.Behöver såklart inte vara så alltid,men det är inte lättare att hitta nån som äldre singel.

Ja, som kvinna får du ha väldigt tur om du ska hitta en bra man efter 30. Finns de män som mognar sent och de män som fattat felaktiga beslut vid tidigare parbildning men rent generellt sett är de allra flesta bra män upptagna innan de fyllt 30.

Priset för de kvinnor som vill leva långt ungdomsliv är således högt.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 06:33:35 följande:

Även om kvinnor vill ha en man som är snäll, så väljer inte kvinnor en man för att han är snäll.

Att kvinnor inte är förmögna och uttrycka detta och många snälla män oförmögna att ta till sig detta, gör att många kvinnor i slutändan blir tillsammans med skitstövlar. Av den enkla anledningen att de flesta de flesta snälla män inte attraherar dem.

Det är väl ett kriterie bland många andra. Som jag tror någon skrev så utgår man från att människor är snälla tills de visar något annat eftersom de flesta faktiskt är det. Så även om det är ett viktigt kriterie är det inte något som utmärker en (i normalfallet) eftersom det förutsätts att folk är snälla mot sin partner precis som att det förutsätts att folk sköter son hygien osv. Om vi inte pratar om sånt extremt som att aktivt välja att skriva brev till interner så är ju brist på snällhet sällan sånt som ens märks initialt.

Men ni skriver ts om personer som väljer män spm inte är snälla och trygga. Jag tror att det är ovanligt att såna val görs aktivt och medveter
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 06:53:46 följande:

Kag håller inte med digi det. Jag tror att det är ytterst ovanligt att kvinnor medvetet väljer män som de uppfattar som elaka, otrygga och egocentriska/otrevliga (eller vad nu motsatsen till omtänksam är i detta sammanhang).

Som sgt tror jag att i se fall det sker, att det handlar om omedvetet felval, att ts och tjejerna menar olika saker med begreppen eller i fall där det handlar om nyanser (lite mindre trygg snarare än direkt otrygg) om ett kompromissande i förhållande till andra bra egenskaper. Eller som flera andra påpekat ett självdestruktivt beteende av tjejer som inte mår bra/har trasslig bakgrund. Eller att det inte är samma tjejer som säger att de söker dessa kriterier som sen väljer det motsatta.

Men i normalfallet väljer kvinnor inte bort män för att de är snälla mot dem, områnkksmma och trygga. Allt det är i normalfallet positivt och bidrar till mannens attraktionskraft.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 07:43:21 följande:

Det är väl ett kriterie bland många andra. Som jag tror någon skrev så utgår man från att människor är snälla tills de visar något annat eftersom de flesta faktiskt är det. Så även om det är ett viktigt kriterie är det inte något som utmärker en (i normalfallet) eftersom det förutsätts att folk är snälla mot sin partner precis som att det förutsätts att folk sköter son hygien osv. Om vi inte pratar om sånt extremt som att aktivt välja att skriva brev till interner så är ju brist på snällhet sällan sånt som ens märks initialt.

Men ni skriver ts om personer som väljer män spm inte är snälla och trygga. Jag tror att det är ovanligt att såna val görs aktivt och medveter

Valet kvinnor gör när de väljer bort snälla män är omedvetet. Dessutom är snällhet inget som attraherar kvinnor eftersom kvinnorna omedvetet uppfattar det som svaghet. I deras hjärnor blir snällhet "otrygghet", "svag ställning" och "fara"".

Samtidigt uppfattar kvinnorna den man med inslag av oräddhet och styrka som attraktiv. I kvinnornas hjärna betyder det "driv", "säkerhet" och "förmåga att leda".
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 07:59:13 följande:

Kag håller inte med digi det. Jag tror att det är ytterst ovanligt att kvinnor medvetet väljer män som de uppfattar som elaka, otrygga och egocentriska/otrevliga (eller vad nu motsatsen till omtänksam är i detta sammanhang).

Hur en man är och hur kvinnorna uppfattar dem är vitt skilda saker. Kvinnornas problem är att de uppfattar den elaka som självsäker och den snälle som rädd.

Som man måste du vara medveten om detta och se till så att du inte endast uppvisar snällhet . I så fall hamnar du i friendzone.

Att ens friendzone finns är ett väldigt tydligt bevis på att kvinnor ratar snälla män.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 06:33:35 följande:

"Även om kvinnor vill ha en man som är snäll, så väljer inte kvinnor en man för att han är snäll."
    Det håller jag med om, det finns många flera egenskaper som räknas.

"Att kvinnor inte är förmögna och uttrycka detta och många snälla män oförmögna att ta till sig detta"
    Är det kvinnornas fel att vissa inte kan ta in i huvudet
    * att snäll inte är den enda egenskap som räknas hos någon.
    * att vara snäll är inte när man är för feg för att vara dum, snäll är något man väljer att vara.
    * att det inte räknas som snällt om man alltid förväntar sig till baka.
    * att vissa definierar om ordet snäll för att släta över vissa andra mindre positiva egenskaper.
    * att alla kvinnor som dras till arslen är inte helgon, de kan vara rätt stora arslen själva.

* att den som har ett val sätter sällan den etiketten på sig själv eftersom det garanterat kommer att uppstå situationer där man inte kommer att känna sig snäll, det är andra som sätter den etiketten genom en genomsnittlig bedömning och det är ju väldigt uppenbart att inte alla kommer att tycka att man är snäll.

Vilka preferenser har de själva hos kvinnor?

Det finns kvinnor som har samma problem så det är ju ingen "mansgrej" men jag vet inte om de har samma behov av att förneka det (förutom de som är "snälla"),  jag tror inte att de riskerar att bli bortvalda på samma sätt men det kan trassla till det i förhållanden.
Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?