• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • Anonym (Eh!)
    sextiotalist skrev 2018-04-03 10:13:00 följande:

De flesta kvinnor väljer inte dåliga män, de kan ha gjort något enstaka dåligt val, men de flesta kvinnor lever i bra relationer (precis som de flesta män gör det). De kvinnor som gång på gång väljer dåliga relationer beror nog mer på att de har dålig personkännedom, söker en viss bekräftelse.

Däremot så är min uppfattning, att de som säger att de är snälla män är ofta män som inte kan stå upp för sig själva och ofta har dålig självkänsla.

Jag har en väninna som ofta väljer dåliga män. Hon har haft en knepig uppväxt och jag tror att det förekom såväl alkoholproblem och misshandel hemma. Då kanske denne dålige man ändå framstår som OK - jämfört med andra dåliga män hon träffat, samtidigt som hon inte tror att hon förtjänar eller har något att erbjuda en riktigt schysst man.
  • sextiotalist
    Anonym (Eh!) skrev 2018-04-03 10:33:47 följande:
    Jag har en väninna som ofta väljer dåliga män. Hon har haft en knepig uppväxt och jag tror att det förekom såväl alkoholproblem och misshandel hemma. Då kanske denne dålige man ändå framstår som OK - jämfört med andra dåliga män hon träffat, samtidigt som hon inte tror att hon förtjänar eller har något att erbjuda en riktigt schysst man.
    Lägg till att inte ha några preferenser hur en bra relation bör vara. Jag har också en väninna i den situationer, hon ska vara tacksam att han vill ha henne. Jag anser att han ska kyssa skuggan efter henne eftersom hon står ut med att vara kvar (vilket jag också sagt till henne).
    Där är det klart uppväxten (alltid minimerad) och hon vet inte vad ett bra förhållande är helt enkelt, eftersom hon är van sedan barnsben att bli utskäll och minimerad
  • Anonym (Eh!)
    sextiotalist skrev 2018-04-03 10:41:05 följande:
    Lägg till att inte ha några preferenser hur en bra relation bör vara. Jag har också en väninna i den situationer, hon ska vara tacksam att han vill ha henne. Jag anser att han ska kyssa skuggan efter henne eftersom hon står ut med att vara kvar (vilket jag också sagt till henne).
    Där är det klart uppväxten (alltid minimerad) och hon vet inte vad ett bra förhållande är helt enkelt, eftersom hon är van sedan barnsben att bli utskäll och minimerad
    Just det där "hon ska vara tacksam att han vill ha henne" - så har min väninnas mamma sagt flera gånger till henne, samt "Varför gjorde du slut, nu kommer du aldrig att hitta nån, x ville ju faktiskt ha dig." och "När jag var så gammal som du hade jag varit gift i 5 år och hade två barn." Mamman gifte sig när hon var 19...
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-04-03 10:31:35 följande:
    Det är det för kvinnor också. Jag är försiktig och introvert. Jag syns och hörs inte och gillar inte stora fester och uteliv. Inte lätt att hitta nån då. Då blir det 10 långa singelår ibland. Trist.
    Ja samma här! Vi kanske skulle passa ihop då!  Glad
  • Anonym (Hm)
    De flesta kvinnor väljer inte dåliga män, de kan ha gjort något enstaka dåligt val, men de flesta kvinnor lever i bra relationer (precis som de flesta män gör det). De kvinnor som gång på gång väljer dåliga relationer beror nog mer på att de har dålig personkännedom, söker en viss bekräftelse.

Däremot så är min uppfattning, att de som säger att de är snälla män är ofta män som inte kan stå upp för sig själva och ofta har dålig självkänsla.
    Så är det
  • Anonym (Jadu)

Menar du att om man säger att man är snäll som man så har man dålig självkänsla? Obestämd Varför har du fått den uppfattningen?
  • Anonym (Jadu)

Ja jag tror jag förstår hur du menar förresten, kanske finns ett samband. Så ordet "snäll" om sig själv ska man helst inte säga helt enkelt,
  • taquine

Kvinnor som växt upp med våld, kriminalitet och missbruk fortsätter ofta att söka sig till dessa män i vuxen ålder. Som en slags" trygghet"? Något man känner igen?
    Se tex. på Sanna Lundell som själv berättat att med sitt medberoende valt "the bad guys"

Goodness me
  • sextiotalist
    Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 11:24:37 följande:
    Ja jag tror jag förstår hur du menar förresten, kanske finns ett samband. Så ordet "snäll" om sig själv ska man helst inte säga helt enkelt,
    Exakt, de som säger att de är snälla är i regel inte snälla, utan undflyende och menlösa.
    En man som är juste och snäll i den rätta bemärkelsen, beskriver sig sällan som snäll.
  • Anonym (H)

Många män kan verka snälla i början, men efter ett tag visas deras rätta jag och då är man fast. Klart man vill ha en snäll man..

Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?