BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej tjejer!
Jag har bim 2 juli (tror jag) och i nuläget är väl det enda jag känner är ömma bröstvårtor (normalt brukat jag ha sjukt ont i hela brösten efter äl, denna gång är det bara bröstvårtor) plus att jag sen i lördags har galna problem med magen, varvar mellan löst och hårt efter igår som var första gången jag faktiskt kunde ?tömma? ordentligt sen i fredags.
Jag har sällan problem med magen mer än 1 dag som mest. Plus att jag idag har mått illa till och från och har lite svårt att få i mig mat. Det hugger i magen vid plötsliga rörelser.
Det är 2 gången jag och min fästman försöker seriöst. Det skulle vara såååå underbart med ett plus! <3
Vad känner ni andra för symtom? :*
BIM-lista
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA, Natalie87W, Jevi87
3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora
4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka
13 juli - babytjejen
14 juli - Nicciz, niiskuneiti
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe
18 Juli - lyckligast80
20 juli - Thorax
21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen
22 juli EmmalinneaS, Smultronbär
28 juli - lindabinda
Vad roligt! :)
Jag har även känt mig onormalt trött och kissnödig. Jag kissar alltid innan jag lägger mig men inatt vaknade jag halv två och var tvungen att kissa igen, och sen även jättekissnödig vid halv sex i morse så jag var tvungen att gå upp. Jag håller tummar och tår för att det faktiskt är något.
Jag ska leta upp listan och skriva upp mig så att vi kan följas åt. Vill köpa test imorgon och börja testa redan men är också livrädd för ett minus!
Haha, så himla nojig!
Ni som har barn sen tidigare & fått nid-blödning, hur är det? Är det under flera dagar? Klarrött blod? Jag började få bruna flytningar igår som varar fortfarande med pyttelite rosa i emellanåt & jag har inte bim förrän måndag. Tog även en gravsticka från graviditetskollen igår som jag lät ligga i badrumsskåpet & idag var den positiv?! Jag vet att man inte ska kolla efter en viss tid men jag har testat massvis med just denna sticken & låtit dom ligga i skåpet & dom har aldrig visat positivt även efter flera dygn. Tog även en nytt idag som visar ett streck men det har liksom samlats färg där det positiva strecket ska vara. Vad händer egentligen? Har tänkt tanken på missfall också men dom jag pratat med som upplevt missfall tidigt så ?forsar? det snarare blod än kommer lite bruna spottings, dvs typ som en riklig mens. Kan säkert vara olika & jag har aldrig upplevt det själv vad jag vet. Kan tillägga att min mens har aldrig kommit en dag efter innan tidigare än beräknat...
Ni som har barn sen tidigare & fått nid-blödning, hur är det? Är det under flera dagar? Klarrött blod? Jag började få bruna flytningar igår som varar fortfarande med pyttelite rosa i emellanåt & jag har inte bim förrän måndag. Tog även en gravsticka från graviditetskollen igår som jag lät ligga i badrumsskåpet & idag var den positiv?! Jag vet att man inte ska kolla efter en viss tid men jag har testat massvis med just denna sticken & låtit dom ligga i skåpet & dom har aldrig visat positivt även efter flera dygn. Tog även en nytt idag som visar ett streck men det har liksom samlats färg där det positiva strecket ska vara. Vad händer egentligen? Har tänkt tanken på missfall också men dom jag pratat med som upplevt missfall tidigt så ?forsar? det snarare blod än kommer lite bruna spottings, dvs typ som en riklig mens. Kan säkert vara olika & jag har aldrig upplevt det själv vad jag vet. Kan tillägga att min mens har aldrig kommit en dag efter innan tidigare än beräknat...
Jag kan få liknande veckan innan mens, lite gulare, tjockare och klumpigare. Men inte alltid, mina slemhinnor är väldigt känsliga för stress och hormonförändringar, funkar inte alls med p-piller, p-plåster eller p-ring, kör på p-dator nu för att slippa allt:)
Har du gått på preventivmedel innan? Tänker att det kan vara svårt att skilja graviditetssymptom då från symptomen på ägglossning när det kommer igång naturligt i kroppen.
Jag har molvärk från några dagar innan ägglossning och sedan i princip fram till mensen. Brösten börjar ömma några dagar innan mensen kommer igång. Har inte lagt märke till det innan egentligen, men nu är man ju skengravid varje månad för att man så gärna vill, haha, så nu har jag börjat skriva ner vilka dagar vissa symptom kommer på.
Så det är nog högst individuellt, men vi håller tummarna!:)
Ursäkta för äcklig bild!! Haha
Har haft sånna flytningar nu i 4 dagar, är på BIM -6 idag.
Ont i ryggen och molvärk i magen. Lite ömma bröst.
Någon som har vart med om samma?

Hejsan tjejer :) jag sitter själv här hemma och inväntar min bim som är den 2:a juli. Köpte för en vecka sen 10 stycken graviditets test som möter minst 10mu eller vad det nu heter. Jag har använt två test måndag och tisdag men dom var negativa , nu ikväll klockan 01.00 fick jag för mig att ta ett test bara för att jag kännt så tydliga signaler idag och sen ägglossningen, och efter ca 1 min dyker det upp ett svagt streck... chocken är total men jag började stor tjuta av lycka . Jag fick nämligen missfall i vecka 9 i februari och vi har försökt ända sen dess utan resultat, men nu verkar det som att det är våran tur och jag hoppas plutten vill stanna kvar denna gång . Jag är nu Bim-4 har aldrig pussat så tidigt någon gång. Men ska ta ett till test på morgonen när jag vaknar och se om det fortfarande blir två streck <3
Menar så klart plussat och inte pussat hahahaha
Hejsan tjejer :) jag sitter själv här hemma och inväntar min bim som är den 2:a juli. Köpte för en vecka sen 10 stycken graviditets test som möter minst 10mu eller vad det nu heter. Jag har använt två test måndag och tisdag men dom var negativa , nu ikväll klockan 01.00 fick jag för mig att ta ett test bara för att jag kännt så tydliga signaler idag och sen ägglossningen, och efter ca 1 min dyker det upp ett svagt streck... chocken är total men jag började stor tjuta av lycka . Jag fick nämligen missfall i vecka 9 i februari och vi har försökt ända sen dess utan resultat, men nu verkar det som att det är våran tur och jag hoppas plutten vill stanna kvar denna gång . Jag är nu Bim-4 har aldrig pussat så tidigt någon gång. Men ska ta ett till test på morgonen när jag vaknar och se om det fortfarande blir två streck <3