• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Månflicka
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-28 09:51:01 följande:

Nu har vi ju precis börjat försöka så för vår del har det inte haft någon påverkan mer än att vi insåg denna månad att det inte är så kul att ha sex när man måste. För vår del måste det passas in med dotterns sömn och då är det bara att köra på och få det överstökat så snabbt som möjligt eftersom vi måste hinna avsluta innan hon vaknar. Annars gör det liksom inte så mycket om man blir avbrutna. Så vi inser båda två att det här kan komma att påverka sexlivet negativt.

Vi har också barn, en tjej på snart 4, smått omöjligt att hitta tillfällen, haha...
  • Månflicka
    Thorax skrev 2018-06-28 09:52:26 följande:

Just därför vi kör som de kommer. Vill inte döda njutningen. Visst har jag koll på äl och försöker pricka in men har nån av oss noll lust så skippar vi.

Ville också ha plus innan sgi sjönk, kommer inte kunna jobba så mycket igen som jag gjorde fram till förra året men det har hunnit passerat nu. Lite lättad också så sätt, det låg pch stressade mig i bakhuvudet hela tiden.

Ja på ett sätt vill jag bara att tiden ska springa förbi vare dig det blir eller inte det är ju utom min kontroll.... kommer nog släppa mycket stress och press i höst varesig jag blir gravid eller inte.

Nästa försök blir vid semestern, hoppas det känns bättre då, Det är 1000 bollar i luften nu... men hade inte väntat mig det här, tanken på att försöka få till en liten kändes så mysigt..., istället är man mest stressad och frustrerad.

Känner mig sjukt hormonell, tror alla tankar på bebis sätter igång kroppen... har pms innan mens i vanliga fall men nu har jag det även vid ägglossning.... å då ska man vara älskvärd, haha, inte pms kärring haha XD
  • Thorax
    Månflicka skrev 2018-06-28 10:07:01 följande:

Ja på ett sätt vill jag bara att tiden ska springa förbi vare dig det blir eller inte det är ju utom min kontroll.... kommer nog släppa mycket stress och press i höst varesig jag blir gravid eller inte.

Nästa försök blir vid semestern, hoppas det känns bättre då, Det är 1000 bollar i luften nu... men hade inte väntat mig det här, tanken på att försöka få till en liten kändes så mysigt..., istället är man mest stressad och frustrerad.

Känner mig sjukt hormonell, tror alla tankar på bebis sätter igång kroppen... har pms innan mens i vanliga fall men nu har jag det även vid ägglossning.... å då ska man vara älskvärd, haha, inte pms kärring haha XD

Det är svårt helt klart. Viljan och kroppen går sällan hand i hand haha.

Visst är tanken mysig, den lockar nästan mer än själva plusset Hahaha. Men tror de måste lägga till i beskrivningen om all stress och besvikelse också för den fanns inte när jag kikade.

Hahaha svårt att älska när man helst bara vill slå ihjäl människan :D
  • Anonym (Nya tag)

Hej alla.

Var med i maj tråden men mensen kom med buller och brak och var riktigt jobbig. Dubbel så lång och kraftig blödning, blödde igenom tampong på bara 3 timmar vilket aldrig händer annars.

Nåja, började testa igen med min fertilitetsmonitor men då den ej gav utslag när jag alltid annars har ÄL (har testat med äl test totalt 30 gånger i mitt liv och den här alltid inträffat dag 15-16 med en regelbunden cykel på 29 dagar) så jag fortsatte testa och helt plötsligt gav den max utslag dag 23 samt dag 24.

Förstår inte alls varför denna cykel plötsligt är längre men det är bara att köra på. Vi fick till det dag 19,22 samt 24. Har inga förhoppningar alls då jag har noll symptom och dessutom börjar känna av mina bröst vilket alltid händer innan mens.

Detta blir den femte ÄL som vi prickar in. Håller tummarna för er alla.

• babytjejen
    Månflicka skrev 2018-06-28 09:36:59 följande:

Nu var försöken över för denna månad och jag håller tummar och tår att det ska gå vägen denna gång.

Tar det inte nu har jag bara 2 ägglossningar kvar att försöka på, sen droppar mitt sgi och vi får vänta något år.... (är ny egen företagare)

Känner stress både jag och min man och dessa försök med pliktskyldigt sex på ägglossningsdagarna förstör sexlivet känns det som:(

Förra månaden var jag sjuk, men vi ville inte låta bli att försöka, den här månaden vid ägglossning har min man haft massa värk i ryggen, Vi har fått till det men det har inte direkt varit några lustfyllda romantiska tillfällen.

Denna stress dödar min och sambons sexlust helt, vi som haft ett så bra sexliv under våra 8 år tillsammans.

Hur känner ni och era män? Någon som känner igen sig?

Känner igen det...jag o mannen har varit sååå trötta men vet att dessa är dom viktiga dagarna så har bara blivit en snabb insättning så att säga :/ jag är ju äldre så har ju inte riktigt råd att hoppa över några försök heller...så vi kör på även om lusten inte alltid infaller på rätt dagar...
  • babytjejen
    Thorax skrev 2018-06-28 09:08:16 följande:

Vad trist :(

Finns det ingen chans alls att de var ÄL du hade då?

Ibland smyger den sig förbi ändå

Får se vad tempen säger imorgon men vågar inte ha några förhoppningar denna månad...
  • Ereya
    Månflicka skrev 2018-06-28 09:36:59 följande:

Nu var försöken över för denna månad och jag håller tummar och tår att det ska gå vägen denna gång.

Tar det inte nu har jag bara 2 ägglossningar kvar att försöka på, sen droppar mitt sgi och vi får vänta något år.... (är ny egen företagare)

Känner stress både jag och min man och dessa försök med pliktskyldigt sex på ägglossningsdagarna förstör sexlivet känns det som:(

Förra månaden var jag sjuk, men vi ville inte låta bli att försöka, den här månaden vid ägglossning har min man haft massa värk i ryggen, Vi har fått till det men det har inte direkt varit några lustfyllda romantiska tillfällen.

Denna stress dödar min och sambons sexlust helt, vi som haft ett så bra sexliv under våra 8 år tillsammans.

Hur känner ni och era män? Någon som känner igen sig?

Jag tycker inte att det ska vara en bebisfabrik av det hela. Liksom, att man ligger för att man måste. Det känns ju inge kul... Då är det ju bättre att ha sex när man känner för det, vilket man också gör runt ägglossningen, och njuta ordentligt av att ha just sex och inte stressa upp sig i tanken med att åh nu kanske det tog sig etc. Det om något tar ju döden på ens lust... Jag vet inte vad jag ville få ut av detta, det var nog mest ett svar på sin fråga. Jag hoppas att det tog sig för er den här månaden. :)

Vi hade sex två och en dag innan ägglossningen och de var båda härliga samlag. Nu sitter jag här på ÄL+7 med mensvärk något jag inte alls brukar ha såhär tidigt och har samtidigt en annorlunda känsla i kroppen. Ska testa mig tidigast på tisdag tänkte jag. Ingen brådska där heller även om jag såklart vill veta så fort som möjligt. Kroppen vet vad den gör och kommer att låta mig veta i sinom tid. Kommer inte mensen, ja då vet jag ju... Iom att jag är helt bombsäker på när jag hade ägglossning och min lutealfas är 15 dagar.
  • AllaGodaTingÄrTre

Vi inseminerar med donator hemma, så visst är det bökigt. Här hemma är det verkligen bebisfabrik runt ÄL haha

Tänk om alla kunde ?bara köra på och hoppas att det tar sig?. Vilken dröm.

Här är det iaf försök nummer 6 och idag är det ÄL+9. Känner mig som när jag väntade båda andra barnen (trötthet, molvärk och kissnödig) men så va det vid 3 av de andra försöken utan att det betydde nåt :(

• soffipropp1987
    Månflicka skrev 2018-06-28 09:58:07 följande:

Vi har också barn, en tjej på snart 4, smått omöjligt att hitta tillfällen, haha...

Vi har också barn, en pojk som är 4 nu. Vi passar bara på när han somnat på kvällen, enda chansen för oss eftersom vi aldrig vaknar innan honom. Men man kan ju glömma att göra det spontant på dagen
  • Anonym (Syskon)

Jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan idag. Ena sekunden är jag säker på att vi missade ÄL och nästa sekund gör brösten ont och då kommer hoppet tillbaka. Kom även på att jag inte haft någon PMS och det brukar jag ha en vecka innan mens i alla fall.

Svar på tråden BIM juli 2018