• jrockyracoon

Med SD, inget FL!

SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!

SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
    1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen:  "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.

2. Media
    Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.

3. Universiteten/utbildning/skola
    Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.

Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.

Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.

• Svar på tråden Med SD, inget FL!
  • Anonym (Fed up)
    Anonym (ylva) skrev 2018-09-03 11:08:29 följande:

Du och ts har förväxlat SD med NMR.

Nej nu har ni lekt färdigt obildade troll, så förbannat trött på att tassa på tå för offerkoftorna i SD som behandlar alla meningsmotståndare som skit på nätet och spammar varenda forum för att se ut som en majoritet, som kallar Moderater för vänsterliberala, som påstår att Jimmie Åkesson ?vann? debatten mot Carl Bildt när Carl Bildt var saklig och respektfull, vänlig och vuxen och Åkesson fruktansvärt oförskämd, dåligt påläst, oinsatt i ämnet och bara försökte dra personangrepp och provocera som en jävla tonåring utan föräldrar som hållt efter honom.

Det räcker nu. NMR är precis vad ni beter er som, börjar tro att det inte är nån skillnad mer och att SD bara är den officiella fasaden.

Tvi.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Fed up) skrev 2018-09-03 11:15:48 följande:
    Nej nu har ni lekt färdigt obildade troll, så förbannat trött på att tassa på tå för offerkoftorna i SD som behandlar alla meningsmotståndare som skit på nätet och spammar varenda forum för att se ut som en majoritet, som kallar Moderater för vänsterliberala, som påstår att Jimmie Åkesson ?vann? debatten mot Carl Bildt när Carl Bildt var saklig och respektfull, vänlig och vuxen och Åkesson fruktansvärt oförskämd, dåligt påläst, oinsatt i ämnet och bara försökte dra personangrepp och provocera som en jävla tonåring utan föräldrar som hållt efter honom.

Det räcker nu. NMR är precis vad ni beter er som, börjar tro att det inte är nån skillnad mer och att SD bara är den officiella fasaden.

Tvi.
    Haha vad bra att du står över sånt då och är en bättre människa.
  • KlunsSmurfen

Tvi.
    gör de som du?
  • Anonym (ylva)

Tvi.
    Kram på dig, jag tror du behöver det. {#emotions_dlg.flower}
    Och sedan tar du ett riktigt djupt andetag, håller andan i tio sekunder och andas långsamt ut.

Känns det bättre nu?
  • Anonym (Fed up)
    Anonym (ylva) skrev 2018-09-03 11:08:29 följande:

Du och ts har förväxlat SD med NMR.

Huh? Det där får du utveckla. Ni SD-are bara kastar ur er saker ni sen inte kan förklara, så sjukt dåliga på att både tänka och tala. Vad i mitt och ts inlägg säger det du påstår?
  • Anonym (Right you are!)
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 08:48:04 följande:

SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!

SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
    1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen:  "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.

2. Media
    Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.

3. Universiteten/utbildning/skola
    Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.

Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.

Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.

Du har så rätt! SD har ju redan pratat om att man ska kunna dra in medborgarskapet för människor som är illojala mot Sverige. I retoriken pratar de om att dra in medborgarskapet för invandrare som begår brott - och det kan de säkert få folkligt stöd för - men om detta blir möjligt kan man också dra in medborgarskapet för politiska motståndare.

SD vill kunna sätta in militär mot egna medborgare. I den politiska retoriken pratar de om att kunna sätta in militär för att kunna stävja bilbränder och gängkriminalitet i förorten - och det kan de säkert få folkligt stöd för - men om det blir möjligt kan det även användas för att sätta in militär när politiska motståndare har möten eller mot folkliga demonstrationer.
    Anonym (Fe) skrev 2018-09-02 09:33:58 följande:

Haha precis, ett lika "troligt" scenario är ju om V vinner, då kommer Sjöstedt odla diktatormustasch och inrätta arbetsläger.

Vinner C kommer vi alla tvinga köra traktorer och flytta ut på landsbygden.

Eller så kommer inget drastiskt att hända alls, utan det är bara hysterisk skrämselpropaganda från folk som inte har någon koll.

Men jag antar att Familjelivs egna Baghdad-Bob snart kommer och håller med i vanföreställningarna.

Skillnaden är att det inte står i C:s partiprogram att alla måste köra traktor...
    Anonym (ylva) skrev 2018-09-02 19:30:35 följande:
    Nej, jag skämtar inte.
    Nej, jag känner ingen homosexuell såvitt jag vet. Jag har gjort det en gång i tiden däremot. Men det var då det.

SD försämrar inget för dessa människor. SD gör vad som är rätt. Homos ska inte ha barn, två personer av samma kön kan inte få gemensamma barn. Och det är helt rätt. 

SD vill inte förbjuda homosexuella eller vägra dem att leva i äktenskap. Det där med äktenskap tycker jag är fel, då äktenskapet är för man och kvinna enligt bibeln. 
    Må vara att de får "gifta  sig" borgerligt. Om det nu ska vara så nödvändigt.

Mina barn är inte homosexuella så jag har inte behövt ta ställning i den specifika frågan. Som tur är.
    "enligt Bibeln"? Vill du ha mer religion i samhället? Fler religiösa friskolor kanske? Kanske samvetsfrihet i vården?
    Anonym (Fe) skrev 2018-09-02 20:47:48 följande:
    Precis, bästa är ju argumentet att de egentligen har onda ideér som de inte avslöjar. Det kan man ju då köra på vilket parti som helst.

"Varför gillar du inte V?"
    "Jo men de säger inte vad de egentligen vill, de har egentligen onda tanker och ideér som de håller hemliga, egentligen vill de styra diktatoriskt som Stalin och sätta upp arbetsläger, men det kan de inte säga för då tappar de röster"
    Själv såg jag SD:s partistämma som direktsändes på TV. Det finns rejält med skumma idéer i det partiet. Jag gissar att du är en av alla de som lockas av partiet för att du är emot etablissemanget. DU har inte fattat att SD faktiskt är en del av etablissemanget.
    Anonym (ylva) skrev 2018-09-02 21:16:57 följande:
    Jag håller inte med som du nog förstår.

Inte heller klickar jag på metros länkar, det de skriver ger jag inte mycket för.

Att mina söner inte är bögar är det ingen tvivel om. Tack och lov.

Nu får jag säga godnatt, tidig morgon väntar.
    Dina söner är TROLIGEN inte homosexuella  menar du. Du kan faktiskt inte veta. Det är många homosexuella som levt helt vanliga familjeliv med fru och barn för att de inte vågar komma ut. Har de en homofientlig mor ökar ju det det incitamentet.

Men du skriver tydligen under på SD:s värdekonservativa idéer och då ska du såklart rösta på dem. De flesta som sympatiserar med SD skriver inte under på detta utan funderar på att rösta på dem för att de är emot etablissemanget eller för att de vill minska invandringen så mycket som möjligt - och vill inte tro att SD har dessa åsikter.
Svar på tråden Med SD, inget FL!