• jrockyracoon

Med SD, inget FL!

SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!

SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
    1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen:  "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.

2. Media
    Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.

3. Universiteten/utbildning/skola
    Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.

Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.

Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.

• Svar på tråden Med SD, inget FL!
  • KlunsSmurfen
    Skrivbordslampa skrev 2018-09-06 09:09:54 följande:
    Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
    Har du läst tråden?

"Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?"

www.familjeliv.se/forum/thread/78987940-svt-6-av-10-valdtaktsdomda-ar-utlandsfodda-85-av-overfallsvaldtakterna-har-utforts-av-en-invandrare/1/nick/79001797
  • Anonym (cissi)
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-06 09:58:42 följande:
    Har du läst tråden?

"Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?"

www.familjeliv.se/forum/thread/78987940-svt-6-av-10-valdtaktsdomda-ar-utlandsfodda-85-av-overfallsvaldtakterna-har-utforts-av-en-invandrare/1/nick/79001797
    Nej, jag har inte läst tråden. Det beror på att inte tror på allt som skrivs på internet utan istället föredrar att få mina nyheter från etablerade tidningar och trovärdiga källor, inte familjeliv.
  • Anonym (Right you are!)
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-05 16:00:23 följande:
    länk till information hade ju varit bra.
    Ska jag länka till SD:s partistämma? Om du nu gillar SD, varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-05 16:06:46 följande:
    Kan du ge källor till att SD vill och kommer bete sig som Nazityskland och vill segregera, förbjuda, diskriminera och mörda någon etnicitet? Eller gillar du bara att slänga ut saker som 30-tals vibbar för billiga poäng och hoppas att ingen ifrågasätter dig? 
    Jag har redan skrivit att de är väldigt lika sina systerpartier i Europa, som inskränkt yttrandefriheten och aborträtten mm och som har en väldigt rasistisk retorik.

SD vill kunna ta ifrån människor det svenska medborgarskapet, människor som de anser är illojala. Det kan givetvis användas till att frånta meningsmotståndare medborgarskapet. Finns det risk för detta? Givetvis, om man läser vad SD-sympatisörer skriver i trådar som dessa.

Vad tycker du själv om P3 som Åkesson ville lägga ner?
    Vad tycker du om aborträtten, bör den finnas kvar?
    Vad tycker du tilldelningen av pengar till universiteten, ska dessa villkoras?
    Såg du uppdrag granskning där de slog fast att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlandsfödda?

Varför tar du upp Trump i diskussionen? han har inget med den svenska valrörelsen att göra. Du kritiserar just nu SD genom att ta upp något som inte ens har med SD att göra. Trams.
    majoriteten av de som blir våldtagna är utlandsfödda kvinnor. Jag tror att det missade det i UG men det finns att läsa på BRÅ:s hemsida.
  • Skrivbordslampa
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:36:53 följande:
    majoriteten av de som blir våldtagna är utlandsfödda kvinnor. Jag tror att det missade det i UG men det finns att läsa på BRÅ:s hemsida.
    Vad spelar det för roll vem som blir våldtagen? en persons bakgrund gör det faktum att kvinnor våldtas varken bättre eller sämre
  • KlunsSmurfen

KlunsSmurfen skrev 2018-09-06 09:58:42 följande:
    Har du läst tråden?

Anonym (cissi) skrev 2018-09-06 10:04:55 följande:
    Nej, jag har inte läst tråden. Det beror på att inte tror på allt som skrivs på internet utan istället föredrar att få mina nyheter från etablerade tidningar och trovärdiga källor, inte familjeliv.
    Läs det fetade. "Skrivbordslampa" kanske ska läsa tråden innan frågar varför jag tar upp Trump i diskussionen när det är TS som gör det.
    Man kritiserar inte SD genom att kritisera Trump och media.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:29:43 följande:
    Ska jag länka till SD:s partistämma? Om du nu gillar SD, varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?
    "Om du nu gillar SD"
    sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

"varför lyssnade du inte på den själv när den sändes?"
    Att jag inte har så stor koll på vad nötter inom SD babblar om kan ju bero på att jag inte ingår i SD:s fan club.

"Ska jag länka till SD:s partistämma?"
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-05 16:00:23 följande:
    länk till information hade ju varit bra.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 11:35:17 följande:
    Jag har redan skrivit att de är väldigt lika sina systerpartier i Europa, som inskränkt yttrandefriheten och aborträtten mm och som har en väldigt rasistisk retorik.

SD vill kunna ta ifrån människor det svenska medborgarskapet, människor som de anser är illojala. Det kan givetvis användas till att frånta meningsmotståndare medborgarskapet. Finns det risk för detta? Givetvis, om man läser vad SD-sympatisörer skriver i trådar som dessa.

Vad tycker du själv om P3 som Åkesson ville lägga ner?
    Vad tycker du om aborträtten, bör den finnas kvar?
    Vad tycker du tilldelningen av pengar till universiteten, ska dessa villkoras?
    Så du har alltså inga källor, är vad du säger. Och nej helt andra partier kommer aldrig bli bevis för vad SD vill och gör. 
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 13:25:29 följande:
    Så du har alltså inga källor, är vad du säger. Och nej helt andra partier kommer aldrig bli bevis för vad SD vill och gör. 
    Källor: det Åkesson mfl sagt i TV och i tidningar. Du kanske bara sitter i din garderob och tar inte in information utifrån.
Svar på tråden Med SD, inget FL!