• jrockyracoon

Med SD, inget FL!

SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!

SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
    1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen:  "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.

2. Media
    Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.

3. Universiteten/utbildning/skola
    Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.

Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.

Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.

• Svar på tråden Med SD, inget FL!
  • Anonym (Right you are!)

Ni som sympatiserar med SD i denna tråd, och andra, bekräftar verkligen den bild vi andra har av ett kvinno- och homofientligt parti som gillar censur. Tack! Hoppas ni fortsätter att gå på så att de som inte delar era värderingar utan funderar på att rösta SD för att de är allmänt missnöjda får upp ögonen och låter bli att rösta SD.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:07:26 följande:
    Källor: det Åkesson mfl sagt i TV och i tidningar. Du kanske bara sitter i din garderob och tar inte in information utifrån.
    Då får du länka till dessa intervjuer där Åkesson "mfl" sagt att dom vill utveckla Sverige till Nazityskland, förtrycka, förbjuda, segregera, förstöra yttrandefriheten, diskriminera och mörda miljontals oskyldiga människor.
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 14:13:12 följande:
    Då får du länka till dessa intervjuer där Åkesson "mfl" sagt att dom vill utveckla Sverige till Nazityskland, förtrycka, förbjuda, segregera, förstöra yttrandefriheten, diskriminera och mörda miljontals oskyldiga människor.
    Det var visserligen inte så länge sedan Åkesson sa att man borde kunna ta ifrån människor medborgarskapet och ännu kortare tid sedan han sa att han skulle lägga ner P3, men det är verkligen inte lätt att hitta. Det andra har jag aldrig sagt att Åkesson sagt - inte öppet i alla fall.

Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 14:13:12 följande:
    Förresten, vad säger du om nedanstående?

Enligt World Value Survey är detta typiska svenska värderingar - och de är väldigt unika i världen:

- Positiv syn på jämställdhet och kvinnors frihet att forma sig liv som de själva vill

- Positiv syn på HBTQ-personers rättigheter

- Positiv till det sekulära samhället

- Positiv till individuell frihet

- Positiv syn på det som är nytt i förhållande till traditioner
  • KlunsSmurfen

Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:59:09 följande:
    Det var visserligen inte så länge sedan Åkesson sa att man borde kunna ta ifrån människor medborgarskapet och ännu kortare tid sedan han sa att han skulle lägga ner P3, men det är verkligen inte lätt att hitta. Det andra har jag aldrig sagt att Åkesson sagt - inte öppet i alla fall.
    det var lätt att hitta.
    Jimmie Åkesson: P3 är en skitkanal - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7031333
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx ?programid=83 &artikel=7031333

Väntar fortfarande på länkar.
    Vill ha länkar av TS också.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Right you are!) skrev 2018-09-06 14:59:09 följande:

Sakerna jag radade upp är just vad ts och du pratat om så jag väntar på länkarna. Det behöver inte vara länkar där någon uttryckligen säger "jag vill" men länkar som bevisar att SD(just sd ingen annan) tror på/vill/kommer utföra dessa.
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-06 16:10:14 följande:
    Sakerna jag radade upp är just vad ts och du pratat om så jag väntar på länkarna. Det behöver inte vara länkar där någon uttryckligen säger "jag vill" men länkar som bevisar att SD(just sd ingen annan) tror på/vill/kommer utföra dessa.
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/423608

www.svt.se/nyheter/sd-s-nya-forslag-infor-lag-for-att-kunna-dra-in-medborgarskap

www.dn.se/kultur-noje/jimmie-akesson-jag-hade-lagt-ner-p3-for-lange-sedan/

• Anonym (orsaken)
    ortopedhäxan skrev 2018-09-05 13:53:19 följande:

Fast uppenbarligen förstår du ingenting av det som pågår i samhället. 

Varför tror du att så många röstar på sd? Snart kommer var fjärde person göra det. Det kanske beror på att många politiker inte förstår vardagsproblemen som pågår i landet. 

Jag är inte TS, men jag tar mig friheten att svara ändå på frågan varför så många röstar sd.

Därför att massor av människor när det gäller SD enbart hör det de vill höra och slår dövörat till när det gäller det som inte är lika trevligt.

Det är den enkla orsaken.  De allra flesta som röstar på eller funderar på att rösta på SD ser inte Ryssland, Polen och Ungern som föregångångsländer utan tvärtom, vill inte att Sverige ska gå ur EU, vill inte ha gränsen för fri abort sänkt med sex veckor, vill inte ha inskränkt press- och yttrandefrihet, och vill inte att staten ska inskränka hbtq-personers rättigheter.

Däremot vill många som röstar på SD att asylsökande som fått avslag på asylansökan ska utvisas, i synnerhet de kriminella, rejäla insatser mot gängkriminalitet och nolltolerans mot salafism.

Många vill också ha en minskad eller i  i princip obefintlig asylinvandring i många, många år framöver.

Och då är folk så förbannat korkade att de tror att de genom att rösta på SD kan få det jag skrev i andra stycket men på något magiskt sätt slippa allt det jag skrev i första stycket.

Men det funkar inte så.

KlunsSmurfen skrev 2018-09-06 15:35:54 följande:

det var lätt att hitta.
    Jimmie Åkesson: P3 är en skitkanal - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7031333
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx ?programid=83 &artikel=7031333

Väntar fortfarande på länkar.
    Vill ha länkar av TS också.
    ? Hade jag varit chef här hade jag lagt ner P3 för länge sedan, för jag tycker det är vänsterliberal smörja rakt igenom.

Ni som sväljer SD:s smörja är faktiskt riktigt patetiska. Visst, om ni verkligen är värdekonservativa rakt igenom (dvs tidigare sympatiserade med KD) kan jag förstå det, men de flesta är bara emot "etablissemanget" och de andra partierna. Ni förstår verkligen inte att hur manipulerade ni är.
    Anonym (orsaken) skrev 2018-09-07 08:58:33 följande:

Därför att massor av människor när det gäller SD enbart hör det de vill höra och slår dövörat till när det gäller det som inte är lika trevligt.

Det är den enkla orsaken.
    Huvudet på spiken! De läser in sina egna drömmar i SD och har skygglapparna för när det gäller resten.
Svar på tråden Med SD, inget FL!