• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • finemang

Hum, ja, jag känner igen mig faktiskt! Men det är nog för att IKEA är så nära och billigt. Sedan har de ju fina saker också. Det är dit man åker om man ska handla något...

Det är inte det att jag vill ha ett "ikeahem" utan jag blandar med lite annat också! Men nog gillar jag IKEA alltid!

• Kickan Kim

jo det är ju det.. taskigt att man har ikea i samma stad
    Sen slår jag mig i huvudet varje dag för att jag skaffade hemkrediten där... innebär ju att man kan handla när man vill!
    Jag tror att alla våra möbler kommer från ikea.. nej, förutom lillkillens möbler.. dom kommer från mor- och farföräldrarna
    men vad ska man göra.. IKEA ÄR BILLIGAST, enligt mig.. som mitt köksbord tex.. kostade _99 kr_ (!) slå det ni

• Glassbåten

Jag heter Glassbåten och jag är IKEA-beroende

Tittar mig omkring, alldeles för mycket IKEA hemma!

• Glassbåten

He he... köpte ett köksbord på rea för något år sedan för 70 kr!
    Nu bor sköldpaddan på det.

• finemang

Ja, men nog har vi mycket IKEA här hemma, typ bara. Bara soffan och tygstolarna som inte är därifrån!

Men blandar man det med sin egen stil så blir det ju bra tycker jag, och ja, det ÄR billigast, och bra kvalitet tycker jag med!

• Cornette

Hehe, de enda möbler hos mig som INTE är IKEA är pappas gamla pottskåp, mormor och morfars piano och mammas 60-tals soffbord. Resterande möblemang är enbart IKEA. Har jag tråkigt ngn dag kan jag åka dit och bara gå omkring, och köpa glass på vägen hem
    Nu ska jag flytta till Norrköping, där finns inget IKEA!!! Närmaste ligger i Linköping, 30 minuter bort. Då måste man ju börja planera sina trippar dit! Suck, hur ska jag överleva??

• littletiger

Lite OT - ´(TS:hoppas det går bra med mitt lilla inlägg här! )

I Australien (min man kommer därifrån) är IKEA synonymt med lyxigare möbler som ex. MIO, EM Möbler etc.härhemma. För att handla möbler så finns det bla. annat en kedja som heter "SuperAmart" och har möbler etc. och tydligen billigare än IKEA! (plus en del andra möbelaffärer med) För mig härhemma är IKEA budgetvarianten men med bra och snygga möbler etc.

Vi har nyligen flyttat och ska nu till Ikea för 3.e gången för att köpa mer grejer, dem har ju allt man behöver! Till bra priser och bra utbud, jag är nog också på väg att bli Ikea beroende! Speciellt när jag läser katalogen i sängen på kvällarna...

• Liam med mamma

Ikea hus här oxå, men de har ju så mycket att välja på, passar de flesta och så är de ju billigt...

• Lisa T

Där jag bor finns inte Ikea... Har mer än en timmes enkelresa till Ikea och måste planera inköpen. Jag dregglar när katalogen kommer, och vart tredje år, si så där, åker vi i trupp och handlar. Och då storhandlar vi!

Som tröst handlar jag ex på Jysk och Rusta, men de är ju lååångt ifrån Ikea när det gäller design och kvalitet. Ikea för mig är himmelriket. Aaah...

• luddigamaskrosen

Jag är också riktigt fast i IKEA. Nu har vi flyttat men när vi bodde "bara" 9 mil ifrån så åkte jag dit 2 ggr i månaden (minst) för att bara kolla. Men jag kom alltid hem med något. Mitt hem ser nu ut som en bild från en katalogsida...
    Men snart kanske vi flyttar tillbaka och då kan jag ju gå hur mycket jag vill...det finns ju sååå mycket fint!

Svar på tråden IKEA beroende!!