• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • evapeva

Glömde skriva att jag blir kallad Evea här hemma

• Salmiak6

Min mamma brukar alltid fråga:
    -Jobbar du på IKEA eller?
    Eftersom jag kan större delen av deras sortiment med namn utantill.
    Ett av min första dotters första ord vad IKEA. Det var också det första ordet hon lärde sig "läsa". Så fort hon ser dom bokstäverna så säger hon
    -Varför står det IKEA här?

• Anne74

Ikea i Sundsvall har börjat med sin "lagerrensning". Dom ropade ut det i högtalarna hela fredagen, så jag har ingen aning hur mycket eller vad det är.

• jojja

*lägger in tråden i mina favoriter*

Här är en till ikeagalning som snart kommer få tillfredsställa mitt behov iom att vi flyttar om ett par dagar

Gissa vem som slängt porslin, glas mm som sett dassigt ut så jag har en anledning att köpa nytt Samma sak slängde jag sambons putsdukar till bilen igår med motiveringen "du kan få alla våra gamla handdukar när vi flyttat så jag kan få nya matschande" (Tilläggas bör att vi inte har två lika handdukar utan det är bara hopplock, gratisgrejjer mm...)

Har oxå det mesta IKEA här hemma. Sitter vid Mikael databordet och ser ut över Magiker bokhylleserien i min Göteborgsoffa I Lööv Ikea! Ffa så har man faktiskt råd att byta ut lite möbler emellanåt.

• littletiger

åh, nu har vi mer Ikea planer! Funderar på att köpa 2 el 3 Malm byrå i ek (vi har sängborden), men vet inte om vi ska ha med 3,4 el. 6 lådor dock?
    Men vi måste få upp allt annat först...har fortfarande en garderob att montera (Kullen), sätta upp badrumsskåp m.m. Alltid finns det nåt att göra!

• Duva

Ska ta en runda till IKEA i morgon, då lönen kommer

• Zizter

IKEA is my religion! brukar jag säga...

• luddigamaskrosen

Hej på er brudarna!

Va på IKEA förr förra veckan och shoppade, tyvärr så är det ju alltid så att man kommer på vad mycket mera man ville ha när man kommer hem. Då är det ju tur att man har en mamma (eftersom sambon vägrade åka igen) som man kan skicka dit för att handla det man vill ha.
    Tyvärr så vart det ju fel trots att jag mätte och krånglade massor innan. Vill nämligen ha en låg enkel bänk som jag kan ha micron under och kanske ett fruktfat uppepå...men nu får micron stå uppepå. Knepigt det vart...men jag får nog ta en tur snart igen för att spana lite...
    Kom och tänka på en rolig sak när jag läste Salmiak6´s inlägg om sin dotter. Då när vi åkte förr förra veckan så var jag ju tvungen att flörta lite med sonen för att kunna få med honom. Han gick bara med på det om vi kallade det mammas bajs IKEA (han är i en Dr Mugg period då allt allt allt är bajs )

Ta et lugnt nu alla IKEA drottningar,nu när lönen kmmit menar jag !!

Svar på tråden IKEA beroende!!