• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • Fille Fjonkan

Idag har jag varit på IKEA igen. Jag tycker det är underabrt att gå där och titta på allt fint som finns och låta sig inspireras. Idag köpte jag en vägglampa till vardagsrummet, sänglampor och sängkläder och lite smått och gott som blockljus och glas- och porslinsskålar. Dessutom råkade jag få med mig en väldig massa godis hem

Problemet med IKEA är att efter varje inköp där är listan på saker jag vill ha därifrån längre än innan vi kom dit

• linda87

en negativ sak om ikea, DE HAR INTE ALLT PÅ HEMSIDAN JU grrr....tycker faktiskt deras hemsida är under all kritik

• sweetpea

Men är det inte så att de har allt på hemsidan som ingår i nuvarande kollektion? Sånt som finns på alla ställen. Sedan finns det säkert varuhus som saker kvar från tidigare kollektioner och som fortfarande säljer det, men att ha det på hemsidan vore missvisande. Kanske? Jag har ingen aning, egentligen.

• littletiger

jag frågade dem om ett tag sedan vaför en soffa jag letade efter (sälen) inte fanns på hemsidan längre och fick då till svar "på hemsidan har vi bara det som vi säljer online".
    Lite kasst faktiskt, för har man kanske en bit att åka så vill man kanske kunna planera en hel del inför köpet, och katalogen har ju heller inte allting.

Nu har jag ioch för sig ganska nära till Ikea, men älskar ändå att kolla på deras hemsida om allt jag skulle vilja ha....

• sweetpea

Fast det stämmer inte heller, det finns en massa grejer på hemsidan som de inte säljer online.

• 16aug

Finns ju en anledning varför IKEA är bland världens ledande företag...

Jag är en riktig "sucker" för Ikea o håller med TS till 120%.
    Min dotter har nog varit mer på Ikea redan under sitt 11 månadersliv fler ggr än många andra har i sitt liv...

Ska dit i morgon o köpa utemöbler... Storön i vitt.. Hur snygg är inte den serien då..

En hemlis... mitt drömjobb är att jobba som Inredare på Ikea...

Kram på er alla ikea freak..

• Anne74

Imorgon öppnar Nya IKEA i Sundsvall. Tjohoo!!!!!! Fast jag tror att jag väntar ett tag innan jag går in där. Hatar när det blir så mycket folk, folk blir som galna.

• snöstjärna

Anne74: Den 9:e ska jag till Sundsvall på Ryggis, efter de måste jag bara kika in på nya IKEA! Hur länge har de öppet om vardagarna? 20?

• Sunna

Men alltså, har jag MISSAT den här tråden!

• Salmiak6

Tänker svika IKEA nu! Ska köpa nya utemöbler och det blir inte från mitt älskade ikea. Där hänger de faktiskt inte riktigt med tycker jag!

Svar på tråden IKEA beroende!!