• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • snöstjärna

Nu har jag besökt min 6:e IKEA butik i Sverige.
    Shoppade dock inte allt jag ville ha pga. att jag åkte tåg. Men lite fick jag med mej! *myser*

• Lejra

var ett besök på ikea i helsingborg idag för att kolla in några nyheter... snacka om att bli besviken för i helsingborg hade man inte det jag skulle ha, trots att det stod att det skulle finnas enligt hemsidan... nåja.. får bli ett besök i malmö snart istället!

• esperando

hej*erkänner har ej läst alla svar* jag är sååå beroende av Ikea att min man även hade det i siit bröllopstal till mig" it is nice to finally walk down an aisle with *** that isn't in Ikea..

• Salmiak6

Undrar hur många prylar i mitt hem som är från IKea. Tror att det är ca 80 %. skulle vara kul att räkna efter en gång.

• tezz m

ska till ikea i helgen o köpa en ny tvbänk, en mindre..den vi har nu e oxå från ikea hehe...

saker vi har hemma som e från ikea:
    grytlappar
    bartillbehör
    2 st sängbord
    tvbänk
    databord
    kontorsstol (traktorstolen)
    bokhylla (billy)
    startboxarna båda..

tror det va allt hihi..

• Fille Fjonkan

Vårt hem ser också ut som något ur en IKEA-katalog. Nu håller vi på och fräschar upp i vardagsrummet. Jag har målat och satt upp nya gardiner. Ny matta är inköpt och nu tittar vi efter soffor och lampor av alla de slag - på IKEA.

Jag sitter dagligen och bläddrar i IKEA-katalogen. Jag är hlet lyrisk över att jag har en. Den delas inte ut här (inte till mig i alla fall, men jag råkade få syn på ett ensamt exemplar som det inte stod "lånekatalog" på när vi var på IKEA och jag kastade mig över den

Vi bor lite farligt nära IKEA i Kungens Kurva. På senare tid har jag varit där minst en gång/vecka, senast igår

• anezka

Var på ikea i går igen och köpte ett parasoll och en betongklump och nya tyger

• Salmiak6

Var oxå på ikea igår, men hade köpförbud av maken. ska betala tillbaka en väldans massa på skatten...

Kom i alla fall därifrån med lite småprylar som vi inte alls behöver...

• littletiger

Ser till min fasa att soffserien "Sälen" inte finns på hemsidan längre?!! Vi har funderat på att köpa den men inte när...har mailat dem för att fråga om den har utgått helt ur sortimentet! Den fanns där för ca 2 veckor sedan (Bäckebol) när vi var och tittade.

• Salmiak6

tezz m

oj, det va rinte mycket ikea-saker! Skulle jag räkna upp allt jag har från ikea, så skulle listan bli olidligt lång.

Kan ju alltid börja en liten start:

Vardagsrummet:

Soffa
    fåtölj
    siffbord
    sidobord
    fönsterlampor
    lampa över soffbordet
    3 tavlor över soffan
    läslampa
    hylla
    matgruppsstolar

Sovrummet:

dubbelsäng
    sängbord
    taklampa
    sänglampor
    lakan
    tavla
    byrå
    garderober

köket:

glas
    tallrikar
    bestick
    byttor
    kastruller
    .....

Badrummet

All inredning
    handdukar

Barnrummen

sängar
    skrivbord
    byråer
    skåp
    stolar
    tavlor

Arbetsrummet

skrivbord
    bonde bokhyllor
    skrivbordsstol
    tavlor
    taklampa
    skrivbordslampa

Ja det var nog ett axplock. finns säkert mycket mer...

Svar på tråden IKEA beroende!!