• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • Pom

Var på IKEA i helgen...
    Har 40 mil till närmaste IKEA enkel väg, så jag å en kompis körde barnfri helg å bodde på hotel å hade det jätteskönt

Shoppade självklart mer än planerat och har idag kommit på massor som jag glömde köpa...

Om en månad öppnar ju det NYA IKEA i Sundsvall, så årets sommarsemester vet jag var den blir
    Såg dock ingen mängd av nån lagerrensning...

/pom

• kidA

jag är oxå kär i ikea.
    o jag bor 7 min gångväg ifrån så det är FARLIGT
    finns alltid ngt att köpa där liksom..
    kan gå dit o bara strosa runt. sååå kul ju

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ming

Jag är farligt beroende. Det tråkiga är att vi har köpt det mesta till hemmet, så man får ju aldrig en anledning till att köpa nytt. Iaf inga stora grejer, utan nu är det mest smådetaljer och sånt vi behöver.

• CEEN

jag ÄLSKAR IKEA!!!!! Tyvärr gör inte mannen det men förra veckan åkte jag dit själv. köpte en hylla som vägde 25kgoch var 2 meter lång. men vill man så kan man klara det själv

Förstår itne de som tar Genvägarna på IKEA, då missar man ju MASSOR

• Nifelheim

Ingen mer än jag som har problemet att om man vill till IKEA får man åka dit ensam? Sambon HATAR verkligen det stället och familjen min bor så långt bort...

• littletiger

men att gå på Ikea själv är så skönt! Min man är inte så förtjust i att handla, han vet vad han vill ha, går direkt och hämtar sakerna och så är han klar...medans jag vill titta på allt!...titta på vaser, dukar m.m. avskyr han...
    så jag åker helst dit själv om det inte är några stora saker vi ska ha!

• Nifelheim

Men sååå tråkigt att åka dit själv ju. Det tar ju iaf en timme o åka och jag haaatar att åka bil alldeles ensam..*s* Gå där skulle ju va helt okej ensam men inte o åka dit.

• luddigamaskrosen

Älskar också att gå på IKEA själv..iofs så kan det ju ibland vara kul med en komis som förljer med men helst åker jag själv. Ska åka dit nästa vecka igen...måste byta tyg till min soffa!

• snöstjärna

Vi åker ofta tjejekompisarna iväg =)
    Beroende på vad som ska handlas så varierar antalet =)
    Ska man ha möbler går de bara å åka två osv..
    Men de e skitskoj å åka med en kompis juh =)

Ska ner till Uppsala i morgon å ta IKEA oskulden där förhoppnigsvis! =) Ska ner på sjukbesök, men de blir nog IKEA efteråt =))

• mimi72

Hej!! En till med IKEA-beroende!! Det gàr bara inte att jämföra med andra ställen!!
    Pris/kvalitet är helt klart bäst hos dom!! Och som gammal smàlänning är man ju prismedveten!! Vi har 15 min. till vàrt närmsta varuhus, det blir ca. 1 gàng i veckan som jag àker dit...jag är ju en desperate housewife!!!o när hemlängtan blir för stor är det bra med en liten tur till Ikea!!
    Utomlands har dom en svenskbutik med godis(bilar mmmMarabou m.m)
    Det är min lilla räddning!! Köpte tom. korvbröd till min sons kalas!!

Jag brukar àka med en kompis, har en granne vars hela familj är Ikea tokig(dom är fràn Laos!)

Ni ska bara veta vad Ikea är populärt här i Frankrike!! Pà söndagar är det helt hopplöst, köerna börjar pà pàfarten till mototvägen.....
    Oj, va sugen jag blev nu pà att kolla in vàrnyheterna !!!Blir kanske en snabbis i e.m

Svar på tråden IKEA beroende!!