• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • Lejra

JAg är åxå ikea beroende å har varit det sedan jag var tonåring! Bodde i en stad där det då inte fanns ikea så närmsta varuhus var i Älmhult, minns att jag tjatade på pappa att få åka dit och till slut fick jag min vilka igenom och det blev ett dagsbesök där! Nu i sommar öppnar äntligen ikea i min hemstad Kalmar!

Numera bor jag i Landskrona och har ca 20 minuter till Ikea helsingborg och ca 40 minuter till Ikea Malmö! Känns som man är på ikea ca 1 gång i veckan, alltid är det något man vill ha!

• Nifelheim

*avis* jag måste helt enkelt skaffa mig tjejpolare. Har enbart killkompisar nu och _alla_ hatar IKEA.
    Jag har ju iiiingen lust att gå där ensam varenda gång...

• Trinity78

Ha! Ni tror att ni är IKEA-beroende men jag slår er med hästlängder! Jag sitter just nu och tittar på bilder för kommande artiklar och jag funderar allvarligt på att köpa dessa när de kommer ut trots att jag inte har några barn eller ens är gravid! Jag är helt kär! Såå fina!

Jag säger bara det - gå till barnavdelningen i augusti. Ni kommer inte att ångra er. Ni kan tacka mig i min gästbok senare

Reality is a bore
  • Buggis

Jag och sambon är tokberoende av IKEA! Vi var där i förrgår och köpte en bokhylla, sen åkte vi ut igen igår och kom hem med tre bokhyllor till!
    Tror vi åker dit varannan månad och ruinerar oss. Vårt hem ser ut som en IKEA-monter! Hehehe

• ninni84

att gå på ikea gör mig ALLTID lycklig! kan namn, priser, platser där varorna ligger mm på ett flertal ikea varuhus, (har flyttat från gbg till stockholm o där finns ju några iaf) Ikea e guld helt enkelt!
    mitt bästa ikea köp e utan tvekan soffan kramfors!
    ha d så bra!

• Googels

Vårt vardagsrum ser ut som en sida ur en IKEA-katalog!

IKEA soffa, fåtölj, soffbord, matta, datorbord, tvbord/hylla, bokhylla och några tavlor och ramar.

Tack och lov är resten av huset inte lika IKEA-infesterat :)

Som utlandssvensk är IKEA inte bara bra för möbler, var skulle man annars få tag på 'all' svensk mat och framför allt svenskt godis!!

• Kiangirl

himlen öppnade sig och änglarna sjöng nr det beslutades om ett IKEA i Karlstad! Som ska bli bland de större i landet dessutom... Nu skippeer vi åka till örebro. Enda nackdelen är att det inte öppnar förrän nästa år

• eyry

jag har också mycket ikea, dock bor vi 2 timmar ifrån, så några superrajder blir det inte ofta..fast när man väl är där blir det ca 2000kr (!)

• sandra1984

Min dotters rum ser ut som från Ikea....jätte snyggt...

Älskar att handla där med,eller handla överhuvudtaget.

• mrsbygg

allt är ikea här hemma.. då menar ja allt från tavlor till möbler..
    *tittar mig omkring..* usch måste renovera om...suck

~*min Saga blev sann*~
Svar på tråden IKEA beroende!!