• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • luddigamaskrosen

Lisa T...en timma det är väl inte mycket. det har jag också nu när jag flyttat ifrån the big master i kungenskurva. nu får jag nöja mig med gävles lilla skitställe 1 ggr i månaden hehe...

• Cornette

Jag och sambon var på IKEA i kungens kurva för ungefär ett år sen. Jag var helt lyrisk och bara for omkring, struntade totalt att leta efter det vi skulle ha. Det slutade med att han först tappade bort mig en stund och när han hittade mig var vi vilse

• luddigamaskrosen

kan inte fatta att man nöjer sig med ett vanligt IKEA när man kan få ett fyra gånger större i kungens kurva,det är ju värt att åka dit bara för att få inspiration! fast det är klart, om man har 20 mil dit och 10 till ett enplans så kanske man tar det låga alternativet då...

• Cornette

Uppsalas IKEA är helt ok faktiskt, Malmös var också trevligt. Men, inget slår Kungens kurva...

• snöstjärna

IKEA beroende här med!

Dock har vi en 2½ timmes bilfärd till närmsta .. inget vidare.

MEN, nu i april öppnar nya IKEA i Sundsvall! Ett helt hus med bara IKEA! =) *lääääääääääängtar*

Å dessutom har vi nyss flyttat, var tvungen å beställa en ny säng å byråer från ikea så klart. å så fort de nya öppnat, då ska vi dit!! =)

• luzorsus

närmast eär sundsvall, typ 3,5 timmar bort men jag äslar att handla på ikea även om det oftast bara blir typ 2 gr per år man är där. Drömmen är ju att ha ett Ikea runt knuten.........

Men det är alltså redan nu i april som ny aikea blir klart i sundsvall? KANON!

• Jag är Dinah

Jag ÄLSKAR Ikea!!! Jag tror nästan allt vi har kommer därifrån! Jag sitter oxå och läser katalogen på kvällen i sängen! Och drömmer om vad jag vill ha härnest! Det underbara med Ikea är ju att man har råd att byta möbler oftare än vart 20e år... typ.

Jag älskar att gå i deras välplanerdae rum som de har satt upp. De får vilket pyttigt rum som helst att bli mysigt och modernt på en gång! Hmm undrar om man ska hyra en inredare därifrån nästa gång!

• Lisa T

Okej, en timma är väl inte så mycket då. Inte om man jämför med andra. Jag kanske inte VÅGAR åka till Ikea och skyller på avståndet!?! Huuu. Så är det nog - jag riskerar fattigdom om jag åker dit, så mitt undermedvetna ser till att jag får konstiga känslor och så blir resan inte av. Måste avprogrammera mig, måste ta mig över detta mentala hinder och åka dit, fixa barnvakt och dra. Flämt. Måste...ha....Ikea....

• bettyboopan

Jag är totalt beroende med! Åker ofta dit utan något särskilt mål, handlar en kundvagn full av smågrejer vi egentligen inte behöver, äter köttbullar och kommer sen hem och packar upp allt och gläds åt alla nya tillskott i lägenheten!

Svar på tråden IKEA beroende!!