• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • littletiger

håller på att sätta ihop "Kullen garderob" men det går inte ett j-la skit...antingen är det vi som läser beskrivningen fel eller så sitter dem j-la hålen på fel ställe

F-n ta eländet....

• littletiger

efter ett par timmars tänkande fick jag äntligen ihop stommen på garderoben, lätt var det inte men allt går om man vill. Nu är garderoben monterad och på plats, men som vanligt har jag lite skruvar över...får väl hoppas att den inte rasar ihop helt plötsligt...

• Jag är Dinah

Jag är starkt ikea beroende. De senaste 4 åren så har mitt hem fått helt nya möbler 3 ggr och då har istort sett allt blivit utbytt. Nu i sommar ska allt bytas ut för 4e gången. Nya v-rums möbler, nytt sovrum förrutom madrasserna men ny bäddmadrass, och eventuellt nya utemöbler och ny soffa för ett annat rum och nytt gästrum. Vansinnigt men jag absolut ÄLSKAR ikea, det är såå kul att förnya sig! Jag lusläser ikea katalogen varje gång den kommer, den senaste sitter knappt ihop längre. Att gå runt på ikea och bli sugen på allt när man tittar på deras möblerade rum är helt livsfarligt! Men efter sommarens byten så ska jag nöja mig för de nya möblerna är så pass dyra att jag inte kan hålla på och byta mer plus att maken får ju spader på mig snart!

• Anne74

Tjohoo!!!!Om två veckor öppnar nya Ikea i Sundsvall. Längtar, den som väntar på något gott.........

• Puss och Kram

Jag har kommit över mitt missbruk. Åker förbi IKEA varje dag och handlade jättmycket i två år när vi hade köpt hus. Nu har jag tröttnat på att allt är från IKEA och försöker att inte handla där så ofta.

• Cream Egg

Ja utan IKEA skulle jag ju inte få tag på varken köttbullar eller dill chips!!!

Varje gång vi åker till IKEA utanför London så trängs jag i The Swedish Food Store" med alla andra utlands-svenskar som ska handla sega råttor, lingon sylt, sill, kalles kaviar och allt annat svenskat som man inte kan leva utan.

Varmkorv kan man inte lämna IKEA utan att ha ätit.

Dessutom så stillas min hemsjuka när jag kan läsa svenska namn på möbler och känner mig hemma bland den omisstagliga dammiga möbel-lukt som verkar finnas på alla IKEAor vart man än befinner sig i världen. Sad, jag vet men jag känner mig hemma

Hail Ingvar Kampbrant!!!

• jollyjumper

Jag köpte ett jättefint duschdraperi idag. Men det var för kort?? Det förra var också från IKEA men det var tillräckligt långt.
    På hemsidan såg jag att alla deras draperi nu är 180 cm långa.
    Jag som behöver 2 meter.

Annars älskar jag IKEA

• tezz m

kunde ju inte skriva in varje liten grej i köket, blir ju massor..

Svar på tråden IKEA beroende!!