• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • ming

Jag har varit i IKEA i typ 10 olika länder.

• Salmiak6

vi skulle köpa en billig spjälsäng på ikea i sydney. Hittade Gulliver, tror jag den heter som kostar runt 2-300 i sverige. Där kostade den Typ 1000-1500 kr. Hur kan det komma sig? Håller inte ikea samma pris överallt?

• mimi72

Nej, tyvärr har inte Ikea samma pris i alla länder! Oftast är det billigare i Sverige!!
    Tror att dom lägger sej i lite samma prisklass som övriga affärer i samma kategori.
    Här i Frankrike är möbler överlag dyrare än i Sverige. Vi har precis köpt ny skinnsoffa, o dom är mkt. billigare i Sverige...

Men ibland kanske det är pà andra hàllet.
    Har hört att Ikea Polen är absolut billigast i Europa!! Sà, vi kanske skulle ta oss en shopping tur dit!!

• mimi72

ming, va coolt!! Vilken Ikea var bäst dà?

• anezka

Här är en till som älskar ikea hela min familj är tockiga i det tjejen för att hon nu äntligen får leka i lekhörnan och vi för att kolla runt och sitta och fika ett tag. var där häromdan och var tvunngen att köpa så läkra färglada gardintyg 19 kr metern inte farlig dyr och så snygga tyger var där nu

• Kickan Kim

oj.. har en undran.. köpte det här INGO köksbordet nu på ikea när det var tokiga tisdagar (endast 99kr), obehandlat massivt furu, har nu slipat och laserat det men undrar nu om man kan lacka ovanpå det? det blir ju märken bara man blåser på bordet

Vill ju ha en sån yta det är på färdig behandlade köksbord.. om ni förstår?!

• mimi72

tokiga tisdagar...det làter nàt!! 99 kr för ett bord!! Ja , verkligen helt sanslöst!!!

prova lite under nànstans där det inte syns sà mkt! men det tror jag att du kan..vi har lackat rent trä , o det blir bra!

• mimi72

köpte ocksà jättefint gardintyg för 2 euro metern!!
    Ska fösöka sätta in ett foto i galleriet pà mina fina gardiner!

• Kickan Kim

jo.. men alltså, jag har ju laserat det innan (ett lager) blir det liksom inte kaka på kaka då?!
    jo det var himlars billigt, mamma köpte två st bord (även fast hon har ett köksbord) "ifall att" hahaha

• mimi72

Nej , det tror jag inte. Man kan ju lasera tvà ggr. Det blir nog bra!!

Lycka till!!

Svar på tråden IKEA beroende!!