• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis
    Jag har fått paket Men nu undrar jag hur man monterar stämplar på EZ-papper Finns där fram och baksida? Klipper man stämplarna först elelr tillsammans med pappret?
  • Blue Vapor

Skumpis - oh pakeeeeeeeet!! Lyllos!

Japp, det är definitivt en fram och baksida på EZ! Pilla lite så märker du vilken som gummit ska sitta fast permanent på! Dvs den superklibbiga

Jag brukar göra såhär:
    Putsa dina motiv så som du vill ha dem, se till att inte skära för nära motivet, och så att du inte får en sned kant inunder detsamma! Dra bort så mycket skyddpapper från det superklibbiga som du behöver för att montera dina stämplar. Pussla dit alla motiv, ju närmare varandra, desto fler kommer du få plats med på EZt. Tryck fast dem ordentligt. Pudra över MJÖL! Skär nu eller klipp (jag tycker det är lättast att skära) ut dina stämplar ur EZt, dvs längs med dina redan renskurna motiv. Skölj bort mjölet från alla stämplar - KLART

• Cia o krabaten

Jag satt och monterade mina härom kvällen. Lättare än väntat faktiskt.
    Jag använde mig av ett annat tips. Jag hade diskmedel på saxen så klibbade den inte fast i limmet.

• Skumpis
    Tack! Nu har jag pusslat Nu återstår att se om jag ska använd mjöl eller diskmedel
  • Skumpis

Okej, nu är jag klar med detta. Det bidde mjöl Fast kan jag skölja stämplarna nu? Hur går det med klistret? Och hur tvättar man bort färgen sen? Också med rinnande vatten? Hur länge kommer klistret mot klossarna sitta i? *har aldrig stämplat*

• Blue Vapor

Jadå, du kan skölja med vatten! Torka tort med handduk sen bara. Stämpelfärg kan man ta bort med babywipes eller särskild stämpelrengöring (finns på typ Panduro för en förtilapp tror jag) eller tex med en fuktig wettexduk! Någon sköljer under kran, det gör inte jag Jag brukar ta stämpelrengöring och sen torka av dem med en fuktig wettexduk Bara för att krångla till det.

Och så låter du skyddet för "den andra sidan" sitta kvar så länge du kan, mycket lättare att ha dem då! Jag sätter tillbaka det då jag stämplat färdigt. Klistret mot klossarna är ju itne riktigt klister..... men det sitter! Har ännu inte någon som sitter dåligt.... *blablabla*

• tr3z

Min försättssida för februari till Jolins abum är klar att beskådas. Har ännu inte gjort ajnuari förjag har inga bra papper som passartill vad ja tycker "känns" som januari

• Skumpis

*diggar Blue Vapors blablabla när hon kommer igång* TACK!!!
    *Plockar upp skyddslapparna ur papperskorgen*

Svar på tråden Scrapträsket