• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • aell

Nu har jag tagit mig i kragen och satt in tre nya LOs i galleriet. Känner mig dock inte helt nöjd... Borde surfa runt här och hämta lite inspiration ut era gallerier...

• Ellisen

jag håller på att göra en "älskad dotter" LO, och undrar om det är någon som har en fin dikt som man kan använda...? Eller sångtext kanske?

• tr3z

Jag har en liten fråga.
    Om man verkligen hatar en LO man gjort, tycker ni att man kan kasta den då?
    Jag vill sååååå gärna kasta min babysitter-LO, för jag tycker den är fruktansvärt gräsligt F-U-L!!!! Jag menar, kortet kan jag ju framkalla igen, det rör sig inte om många kronor. Och pärlorna är det ju bara att klippa av och spara till ett bättre tillfälle.
    Min man tycker inte att man kan kasta nåt man gjort (fast man hatar det!) för det "kan ju vara roligt att se hur man utvecklas". Men... Det är väl ingen bra anledning att spara en gräslig LO?!
    Hmm, jag tror jag har argumenterat klart för mig själv; jag vill inte ha en sån ful LO i mitt album, punkt.

• tr3z

Å så har jag en fråga till.. Är det nån mer än jag som har blivit helt kär i ett papper i affären och sen kommit hem med det och insett att man fullkomligt avskyr det?! Så himla underligt. Jag har några såna som ligger här hemma. Har kommit fram till att jag inte ALLS tycker om Chatterbox just nu. Ett tag ville jag väldigt gärna tycka om dom, men nä, jag gör bara inte det.....

Det märks väl inte att jag är på dåligt humör idag?!

• rastom32

tr3z = Måste du tvunget kasta den? Kan du inte bara lägga undan den om den nu stör dig så pass? Som sagt, det kan ju ändå va' kul o plocka fram den o jämföra framigenom
    Jag personligen kan inte fatta att du stör dig så på den Tycker den blev jättetuff

*S*

• tr3z

rastom - tja, jag kan ju faktiskt lägga den nånstans där jag inte ser den... Jag för min del kan verkligen inte förstå att det finns nån som tycker att det (uppriktigt) blev bra?! Jättekonstigt...!

• esterr

tr3z, om jag ska vara helt ärlig så är den lite för mycket för min smak.

Jag har faktiskt gjort om en LO hela fem gånger!! Tills jag blev nöjd med den, så det är helt ok att rädda det som räddas kan. Eller så låter du den vara och scrappar om kortet bara, så du får den som du vill ha den.

Och jag har massor av småmönstrade grilliga papper som jag har köpt när det var rea. Som jag nu har upptäckt att jag inte kan scrappa med. Får väl se det som läropengar....

• tr3z

esterr - ja, bra! helt ärligt tycker jag att det är underbart att nån mer inte tycker om den! jag hade liksom ingen tanke med den alls utan satt bara å klippte en massa papper å jag tycker att det är sååå fult! Man borde liksom ha en idé, inte bara klippa å klistra...

Och vad gäller papper så funderar jag på att skicka en RAK till nån som kanske skulle uppskatta mina hat-papper mer än jag gör.. men det är ju just det att mans ka skicka 12*12, det är så skrymmande...

• tr3z

Det tar emot att skrynkla ihop en bild på mitt barn, känns som att det är mitt barn jag kastar.. Men det är det ju inte för hon sitter där nere hos sin pappa Nu är den borta för alltid iaf. *PUH!* FY17 vad skönt att bli av med den!!!!

mycket lättad!
  • ZaraÖ

Hola o trevlig helg på er!
    Jag håller på o pysslar med 2 minialbum som jag ska ge bort, jätte skojigt, det går ju så mycket fortare en o scrappa en LO!
    Har lagt ut bilder i mitt galleri på framsidorna..kommer mer förhoppningsvis om inte allt förlänge!
    (pst.. ni får ha överseende med stämplingen, det är min första ever )

Svar på tråden Scrapträsket