• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Marajjah

Kikkan
    Jag känner igen mig. För mig började detta för 3 veckor sedan och orken och lusten har inte kommit tillbaka än. Jag vill, men illamåendet vill inte ge med sig. Blir bara korta stunder framför datorn, resten av kvällarna framför dumburken istället. .-D

• Anna D

Jag hittade en stämpelaffär i London, om nån vill veta. Den heter Blade Rubberstamps och ligger i Holborn, men gångavstånd från Russel Square.
    De säljer mest stämplar, men lite papper, stickers och annat kul hade de oxå!

På hemsidan finns en karta: http://www.bladerubberstamps.co.uk/

• Cia o krabaten

2XA Jättehärligt papper det mönstrade. Är det Vellum??? OCh snygga foton. Bra helt enkelt

Jag brukar fota dagtid vid fönstret utan blixt. Sen gör jag om bilden i PS så att den blir fyrkantig och inte ser fotad ut längre.

• rastom32

...har scrappat 2 nya kort... finns i mitt galleri... ett grattiskort o ett lycka till kort
    Ni får gärna kika in om ni vill

*S*

• Amelié77

Tack Cia! Ja, det mönstrade pappret är vellum. Hade lite problem att fästa det först, jag satte lim och det blev ju inte snyggt. Satte istället sån där "rollertejp" (vet inte vad det heter) och det verkar ju funka hyfsat.

• Sabika

Nu har jag lyckats få till LO nr 2 och 3 (igår kväll) men... jag blir lite besviken när det väl är färdigt. Tycker att det är snyggt med enkla LO's men får inte till det själv. Hur gör ni andra när ni scrappar - har ni en plan innan, typ en skiss eller nåt'? Kanske borde försöka med det istället för att bara sätta dit grejer på måfå eftersom...

• LillemorR

Hej!
    Jasså det är här ni är..
    Nya lo´s finns i mitt galleri i starka bilder ifa någon är nyfiken
    Kom gärna med tips för jag är fortfarande ntbörjade..

• Amelié77

Tack alla ni som kikat på min första LO och skrivit fina ord i min gästbok. Det sporrar mig...

• ZaraÖ

fina Lo:s ni lagt ut tjejer!
    sabika jag försökte för första gången igår göra en LO efter en skiss och det gick inte alls! fick total block och kunde inte göra nått, så för mig funkar det inte alls att göra efter nån annans skiss, men det där är nog olika..

• scrapparlotta

Marajjah:

Usch, det låter inget vidare . Jag hoppas inte min trötthet ska hålla i sig sååå länge, det viiiillll jag inte. Satt faktiskt en liten stund i går och scrappade med ögonlock tunga som bly, men det blev lite gjort i alla fall . Men nu är det nog sängen som gäller igen, passa på medans Tindra sover. Fyyy bubblan vad trött jag är.

Svar på tråden Scrapträsket