• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BackinBlack

Humla78
    Är det akryl ska vatten fungera bra att späda med eftersom det är vattenbaserad färg, fast mediumet kanske blandar sig ännu bättre med färgen än vatten.

bf passerat nu...
  • Humla78

Utteröga
    Det var ett medium för glans. Om jag fattat rätt. Får väl testa mig fram. Först måste jag ju ha stämplar. Hade ju inte tänkt handla nåt innan mässan i Helsingborg, men vad det kliar i fingrarna...

• kela81

nån som vet vilka öppentider papprika har idag? Deras hemsida funkar inte för mig!
    Jag har 600 kronor kvar på kontot...det är 10 dagar kvar till lön..men jag bara måååååste dit och handla något...det behöve rinte ens vara stort eller mycket bara jag får shoppa
    *galen..jag neeeejjj då... *

• Humla78

kela

hade precis deras sida öppen i ett annat fönster. Är det onsdag idag (förvirrad) 18-22 står det i så fall.

• kela81

humlan-tack ja..det är osndag och det är kvällsöppet..perfekt eftersom inte sambon kommer hem förens sent i kväll *måste ju trösta mig med nått*

• Blue Vapor

Hehe, jag har fönstershoppat hela vintern..... har handlat sammanlagt 3 ggr sedan nyår (ja pyssel alltså )! Skapa irl en gång, Impress en gång, och så Lifetime en gång! ÄNTLIGEN ska det komma lite saker i min lådda...... men inte idag tydligen, postgubben hade inget till mig

Inte ens ett sketet fönsterkuvert från äckliga försäkringskassan...

• Lycka2

Köpa utstansade dogtags från Pappersbiten, det verkar ju jäkligt bra. Alltså det känns som ett måste. Jag är dötjafsig när jag gör beställningar nämligen. Beställer än det ena, än det andra pappret, och sen när det kommer förstår jag inte vad jag hade tänkt mig med dem. Visst, jag får hem riktiga gobitar, men de flesta kan jag inte använda. Smart va...!! En swap är ju inte heller dumt, men då måste man väl ha en del bazzills och stansa/klippa i eller hur? Det har ju inte jag...

Helsikke vad jag hatar den här fattiga månaden. Allvarligt talat...hur är det möjligt att vara så fattig som vi är just nu. Det måste vara något fel på slutet av februari då alla räkningar i hela världen ska betalas. Slutligen vill jag då passa på att tacka FK för att ni betalade ut för mycket för januari så jag fick typ 5 kr att leva på under mars månad. Tack.

• Edma

Varför blir färgerna så dåligt återgivna när jag fotar mina LO´s?? Arrrghhh!! Hmmm....kanske beror på att kameran är från förra sekelskiftet...typ.
    Ja, ja nu finns iaf 2 nya LO´s i galleriet för den som vill
    På semester-LO:n så är bakgrundsfärgen egentligen ljust vinröd och tagsen är gröna. Bara så ni vet

Nu måste nog jag shoppa mer papper snart!

• esterr

Lycka2,
    om du hoppar på flera swappar samtidigt så kan du beställa papper från ett ställe och därmed komma undan billigare. Och oftast så behöver du ett, max 2 Bazziller av varje färg till varje swap. Och du behöver inte stansa ut några dogtags till swappen, utan bara skära till bitar i 10 x 6 cm.

• Amelié77

Hej tjejer! Nu har jag ÄNTLIGEN lagt ut en LO. Har hållit på med några olika de senaste dagarns, men p.g.a. olika slags trubbel har jag bara hunnit göra klart ena v dem. Den är dessutom i svart-vitt. Det blev lite snett fotograferat, den är nog rak på riktigt

Hur gör ni när ni fotar er LO:s? Om man använder blixt lyser det ju alltid upp foton och använder man inte blixt blir bilden suddig. Svårt!

Kika gärna in och säg vad ni tycker. Jag är en ganska "stilren" person, så mina LO:n kommer antagligen att vara ganska strikta. I alla fall så här i början, innan jag vågar ta ut svängarna lite mer.

Svar på tråden Scrapträsket