• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • ZaraÖ

NEJ MEN VAD ÄR DET HÄR! Inte kul alls att läsa här inne nu ju!. Jag har inte sett nått skitsnackandes och hoppas att inget sånt föregått! Marijjah stanna var hos oss!

Kanske är det bäst att starta en separat tråd som skumpis den kloke skriver Där vi kan tjafsa stjärten av oss! Nej men skämt o sido, då kan ju som sagt dom som är med i utmaningen hålla låda där o så slipper de andra vårt skiss snack..

Jag åtar mig att starta en så får vi se om den används. Återkommer med länk

• myskatt

Alltså tjejer det är ju BARA PYSSEL!!! Klippa och klistra papper, varför ska det va så allvarligt???

Har jag missat nåt eller?

• Cia o krabaten

Bra ide och initiativ med en separat tråd.

Då återgår vi till shopoholics och annat kul i detta scrapträsk och så kan vi ha tidspress och annat som följer utmaningar i den andra.

Hoppas de ledsna kan komma tillbaka när de får abstinens
    För det får vi ju ibland.

Jag vill dela med mig av ett tips jag lärde mig på min scrapträff i helgen.
    OM man ska riva mullberry papper så ska man blöta upp kanterna första. Görs lättast genom att blöta tummen och pekfingret och "tumma" runt där man vill riva. Då blir mullberryn blöt och går lätt att riva och man får fina luddiga kanter!!!!

• MAMMSY
    Å vilket bra tips Cia brukar sitta å riva sönder ett helt ark innan jag e nöjd
    Då kan jag passa på att tipsa om att fluid chalksen passar perfekt att använda även till foamstamps!
    Å så ställer jag återigen min fråga somjag ställde innan allt tjaffs Vad känner ni att ni bara måste ( ) ha just nu????
    Själv har jag fått ett erbjudande om att köpa en begagnad qk så det suktar jag efter just nu...
  • ZaraÖ

O jag bara MÅSTE ha stitches stämplar!! o en stooor flower punch o bg:s nya rub-ons!! vill ha! vill ha! Penga mun

• ZaraÖ

Igår tok scrappade jag ihop ett minialbum till min farmor, det blev gulligt i form av ett hjärta med bilder på sigge i. Kämpade med feber och rinnande näsa i fleeera timmar! Blev rätt nöjd och gav bort det i förmiddags och tror ni inte att jag glömde o fota det!! Skit oxå, nu är det där nedrans albumet halvvägs till västkusten..

• Cia o krabaten

Mammsy: Du ska inte satsa högt då och spara till en wishblade istället???....
    De kostar ju 4-5000:- Men det är ju bara 3-4 alfabet och några dies till qk'n så är man där! Och kan ju skriva uta/skära ut ALLT!!!
    Min man tyckte den verkade rolig så han kanske är spekulant :-8 :-0

Jag lääängtar mest efter det min syrra handlade på mässan åt mig, men annars måste jag ha tejp på rulle. Min är sluuuut så nu fick jag fästa stora pappersbitar med fotofix i hörnen...

• myskatt

Jag har köpt min första fluidchalk. Vill ha fler färger nu . Men har inga pengar kvar så nu får det va stop på inköpen tills vi har flyttart och kommit i ordning.

Kolla in i mitt galleri om ni vill se mitt förstaförsök till grattiskort.

Ni som gör kort, hur gör ni för att det ska se snyggt ut i uppslaget? Så inte benen syns mm. Kom på det efter jag börjat och det fick bli ett enkelt kort istället.

• nyponsoppa

snabb fråga.
    Jag ska testa med "scraping" för första gången imitt liv =)
    sånt där "glittergelé" som finns på tub på panduro...måste man limma under för att det ska fästa? jag har testat att skriva med det på löst papper men det vill aldrig torka ju....?!

Svar på tråden Scrapträsket