• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis
    Jag MÅSTE verkligen ha foamstamps!!! Och sen MÅSTE jag ha massa mer papper Ikväll hoppas jag på lite shopping. Det blev inget igår
    bitte - Jag har ingen bild i huvudet innan jag börjar scrappa (frågan är om jag har något i huvudet  ). NÄr jag scrappar utgår jag från fotot, letar upp ett gäng papper som matchar. Sen letar upp diverse småpytt som passar och sen provar jag mig fram.
  • Finta

bitte71

Jag har ibland en skiss i huvudet innan men oftast inte. Jag börjar med att välja ut bilderna som jag vill ha med. Avgör om det ska bli en enkel eller bubbel-LO. Efter det beskär jag korten för att få dem i den storlek som jag vill ha. Sedan läggar jag ner dem på en cardstock som jag vill ha som grund, flyttar runt korten för att få en snygg uppdelning och börjar sedan eftersom att plocka in mönstrat papper och dekorationer. Sen håller jag alla dela lösa tills jag hittat utseendet och först då sätter jag ihop den helt.
    Hoppas jag inte var för otydlig nu!

• MAMMSY

Cia nu har jag kollat upp vad wishblade var för nått.. åååååååå om jag bara haft tillräckligt med pengar så hade jag köpt en direkt värkade ju hur smart som helst!!! varför e jag inte miljonär... *suck*

• MAMMSY

bitte jag brukar välja mina kort å sen papper sen ligger jag å funderar flera nätter igenom om hur min LO ska se ut.. sen sätter jag mig å trixar å flyttar runt lite på dekorationer å annat "tjaffs" å inte allt för o ofta så blir det inte som jag hade tänkt mig från början.. så det e väl bara att pröva sig fram

• bitte71
    Ok, tack för era svar... Då gör jag som jag hade tänkt: har en ungefärlig bild i huvudet av några sidor att börja med. Sedan har jag köpt en massa olika papper som jag hoppas matchar och lite dekorationer. Det verkar superkul så jag längtar verkligen tills jag fått hem allt och kan sätta igång!
    Förresten, Finta: vad är en bubbel-LO? *ser helt oförstående ut*
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Finta

bitte71

Dubbel- LO är en dubbel layout.... dvs två sidor som hör ihop isstället för endast 1 sida. Öhhh....hoppas du blev klokare av svaret!

• Finta

ZaraÖ

Ha ha ha ha!! Men, shit! Såg inte ens det själv... bubbel-LO.... hah ha ha ha! Men, tjejer vet ni inte att det är det nyaste från USA som kommit...eller inte!

• Cia o krabaten

Mammsy: ELler hur!!!
    Min gubbe fick genast en affärside-typ som scrapfun tyckte han att jag skulle göra tills jag tjänat ihop pengarna iegn

• bitte71
    Finta: Skrattande  Ok, då fattar jag FlörtSkrattande

Förlåt en fråga till: men hur gör ni när ni skriver ut text eller bokstäver från datorn (är det det som kallas fonter???): skriver ni ut det på vanligt skrivarpapper eller hur????? * ser helt oförstående ut - igen...*
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket