• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

myskatt - jag brukar ha dekorationer även på insidan av kortet och på så sätt dölja ben mm. Annars sätter jag dubbelt papper så att benen är imellan papprerna.

• myskatt

Glöm detdär med kortet, jag kan inte lägga in bilder i mitt galleri . Det händer inget när jag trycker på knappen...

• rastom32

"nyponsoppa"

Vet att min väninna köpte deras glittergel o det stelnade typ 'aldrig'. (vet inte riktigt vad det är till för eg) Jag skulle nästan hellre råda dig o köpa riktigt "glitterglue" i en scrapbutik, för det stelnar relativt fort och det är ju lim i sig.

Vet inte om nån annan har mer förslag...

Lycka till :)

*S*

• rastom32

"myskatt" Jo men hallå, jag ser dina kort! 2 st olika väl... eller???

• bitte71

Hallå hallå...
    Jag smyger in här i er tråd och har en liten fråga till alla er urduktiga erfarna scrappare:
    När ni gör en LO (har jag lärt mig att det heter *stolt*): gör ni alltid en skiss innan på papper eller har ni bara skissen "i huvudet" så att säga? Jag har aldrig scrappat förut och ska påbörja det så snart jag fått hem allt material jag beställt. Jag har ju grovplaneringen ungefär klar (ska göra en första bok till lillan). Det ska bli väldigt spännande - det verkar hemskt kul!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Loppan79

bitte71 - jag har oftast ingen aning om hur min LO ska se ut innan jag börjar. Jag kör på känn och tar fram papper jag känner för och skär dem lite som jag tycker. Eller så gör jag efter skiss som nån annan har gjort som jag hittar på tex scrappiz eller papprika.

• ZaraÖ

Bitte, jag har egentligen inget klart innan jag börjar scrappa, varken i huvudet eller på papper Jag har väl oftast en känsla om vad jag vill unjefär, men sen brukar det ändå alltid sluta i nått helt annat! Jag kommer på nya idéer och lösningar eftersom man håller på o pysslar, så det är det som funkar bäst för mig!

• MAMMSY

vad är det jaghar missat  wishblade låter intresant..hmn det e väl bara att börja spela på hästar eller nått...

• Amelié77

Angående Cias tips om mulberrypapper: Jag brukar dra med en fuktad bommullspinne där jag vill riva. Jättesmidigt!

Svar på tråden Scrapträsket