• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

Jag heter också samma som här på scrappiz!

• Jo79

...och det gör jag med! Allt för att inte krångla till det för mig!

• Humla78

Ahhh... jag får panik. Var på lite halvdåligt humör och har läst igenom helgens inlägg och nu är jag på superkast humör! Jag som trodde jag skulle bli glad??? Har fått en släng av den där "alla andra gör så fint och jag gör bara fult"-sjukan. Och nu när barnen sover (den ena magsjuk) och jag får lite tid över är alla papper jag har fula och jag har inga andra kul saker kvar. Grrr...

Så nu har jag satt mig och surfa runt lite och skriver en inhandlingslista istället. Men det är ju inte lättare det.

Hur tänker ni när ni köper papper? Vet ni precis vad ni ska göra när ni handlar eller köper ni det ni tycker om som ni tror ni kan få användning av eller får ni en plan när ni ser pappret?

• Skumpis

Amatör som jag är så köper jag bara snygga papper helt enkelt. Fast jag måste börja framkalla foton först och sen köpa papper Har massa papper jag aldrig kommer använda Fast de var roliga att shoppa

• Finta

Humla78

Jag köper bara sånt jag gillar och försöker få en stor variation på cardstock så jag lätta kan matcha det med mönstrat papper. Sen använder jag det som passar bäst till korten. Ibland, men mycket sällan, köper jag papper som är tänkt till ett visst kort. Brukar ändå resultera i att jag inte använder det tilltänkta pappertet...

• Humla78

Ja, det känns ju lättare att köpa det som är fint och sen får det bli vad det blir, men jag är ju lite rädd att det ska bli liggande bara. Eftersom jag nyss börjat med det här har jag bara vågat handla lite i taget hittills, men nu tänkte jag köpa så jag har ett tag framöver. Kanske kan notera vilka färger som är återkommande i korten. Å andra sidan har jag foton från 3,5 år som ska scrappas (de bästa i alla fall) så man borde ju hitta något som passar till pappret.

• Amelié77

Jag har shoppat loss i två ilka nätbutiker förra veckan. Hoppas på paket nån dag snart. När jag köpte papper tänkte jag bara på vad som är snyggt, inte på vilka foton de ska passa till.

• Cheri

ZaraÖ nämen tack så mkt, snäll du är!

Mmmhmm.. men igår kväll satte jag äntligen saxen i papprena!!

Måste köpa nya!!! *S*

Svar på tråden Scrapträsket