• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Amelié77

Här är en till som inte fattar scrappiz-sidan. Jag lade in min första LO där igår, fattade nada av vad jag gjorde. Har man inget eget galleri där? Allt bara liksom försvann i tomma intet...tror jag ska hålla mig till FL som är betydligt mer välstrukturerat

• crazyinlove

Liten fråga till er som är experter =) om jag köper färdiga stämplar, vad ska jag köpa för färg?? Är inne på www.scrapgiftandcorner.se nu, finns ju tre olika sorters färg, vilken är att rekommendera, vad e de för skillnad osv. Tacksam för alla tips!!!

• myskatt

2xA
    Jag har inte fattat var man registrerad sig. Det står hur bra det är att göra det och vad man får tillgång till...men sen då?

• rastom32

2xA = Om jag fatta det hela rätt - håller oxå på o forskar mig fram på 'Scrappiz', så finns det inga personliga gallerier, det är tydligen en tjänst som kostar multum att ordna. Så lägger man in en LO så hamnar den ' i rad' på den sidan där dom helt enkelt visar 'senaste LO's' typ... hänger du med? Har just diskuterat det med en utav tjejerna som startat upp Scrappiz nämligen... Jag höll på o leta mig fördärvad efter personliga gallerier osv, men fann såklart inget då...

*S*

• Finta

Jag är en av "tomtenissarna" på Scrappiz så ni får gärna fråga mig om det är något ni undrar över!

Man har ett eget galleri i Scrappiz som samlar alla de filer som just Du laddat in, dvs du kan se olika personers samlade alster på ett ställe OCH de hamnar även i den generella katergori som man lägger den i t.ex. Bäbis. Så folk kan gå in och titta på alla inspirerande alster inom samma ämne.

Om man registrerar sig på Scrappiz får man tillgång till hela galleriet, artiklar, cybercrop, erbjudande osv!

• Amelié77

Finta - jag är registrerad där, men var hittar jag mitt personliga galleri då? Jag har, som rastom32, bara hittat det allmänna galleriet.

• Finta

2xA

Då ska vi se... kopierade texten på scrappiz ang. hur man hittar sitt eget galleri!

Dina bilder samlas i ett eget album som du kan gå in och titta på genom att göra följande.

Om du tittar på en bild som du, eller någon annan laddat upp står namnet i blått under bilden.
    Om du klickar på det här namnet kommer "Ditt namn-profil"
    Här står namn, var man bor ev. hemsida osv.

Längst ner ser man också två bilder.
    Klickar man på den vänstra bilden får man upp alla bilder som man lagt upp.
    Klickar man på den högra får man upp alla kommentarer personen gjort.

TIPS! Ett snabbt sätt att hitta dina egna bilder är att skriva en kommentar på en bild i galleriet. Klicka på länken senaste kommentarer, så syns ditt namn i blått under bilden du kommenterat, och kan klicka på länken till "din sida".

• Finta

Jag har i min signatur en direktlänk till mitt galleri så alla som vill se mina alster kan bara klicka på den så kommer de dit. Många har gjort så på scrappiz för att de ska vara lätta att hitta!

• ZaraÖ

tjo det var ju jätte kul o scrappa minialbum en ny addiction tror jag! Nu på morgonkvisten har jag knepat ihop 2 sidor till. hoho jag som brukar va såå seg! (finns i mitt galleri för den nyfikne)

• rastom32

"Finta" Hmmm... det var inte vad jag fick veta precis -måste ha missuppfattat det hela nån'stans på vägen!? Fast hon sa klart o tydligt att den tjänsten var för dyr o ta in... förstår du vilket hon kan ha menat???

Ska genast kolla om jag kommer vidare på din beskrivning Tack!

*Sonja*

Svar på tråden Scrapträsket