• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis

kela81 - Här är en till novis på Scrappiz. Men jag hittade till slut bilden . Gå in på forum, utmaningar, ämnen. Där står vinnare i vecka 10 skissutmaning eller något sådant.

• Jo79

Så småningom, kanske redan idag, kommer Cheris Lo att ligga på första sidan, då behöver man inte leta alls! Bra va?

• Poppinella

Herregud, ni har fått mig helt fast av scrapbooking och ändå har jag inte ens hunnit börja än! Är helt biten och sitter och kollar runt på hemsidor och funderar på vad och varifrån jag ska beställa. Har så himla många ideér som jag mer än gärna vill börja få liv i på riktigt!
    hade egentligen inte tänkt böja förrän september för jag vill göra ett sånt här album av vårt bröllop, men jag kan inte hålla mig längre! Skyller på att jag vill bli lite duktig tills jag gör det stora bröllopsprojektet...
    Ha det bra alla, jag återkommer nog till scrapträsket och sen så är jag säkert inne i era gallerier och snokar

• myskatt
    Vad har ni för papper när ni skriver ut på skrivare? Vill inte stoppa nåt av mina mönstrade i skrivaren och skriva på baksidan. Jag kanske har missat helt, men finns det inte enfärgat papper *doh*?

Finns det några andra kul sämpelalfabet som inte ger flexoring runt bokstäverna. Har ni nåt material att rekomendera.
  • Finta

myskatt

Jag skriver bara ut på cardstock till mina LO´s! Bazzill är den största leverantören bland dessa och finns nog i alla webbutiker. Finns i MÅNGA färger och strukturer! Man kan även skriva ut på baksidan av ett mönstrat om man vill.

• myskatt

Synd att det nite finns papper i A4, är för lat för att göra nya profiler för små pappersbitar som blir över här och där.

• Sussieb

Om man vill spara papper när man skriver ut så har jag ett tips....
    Skriv först ut din text på ett vanligt A4, sen klipper du ut en bit cardstock i rätt stl och sätter över texten fäst med hjälp av fotofix, sen är det bara att skriva ut en gång till på samma papper och då hamnar din text rätt på ditt cardstock.....

Lycka till!!!

• Cia o krabaten

Myskatt: Det finns papper i A4 också, men det är ju slöseri om man scrappar 12*12.
    Gör som Sussieb säger istället

Svar på tråden Scrapträsket