• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cheri

åååååååh vad tråkigt att inte ha nån tid till att scrappa... hur hinner ni?

Nån som tänker ge sig på scrappiz skissutmaning för v12??

• Blue Vapor

LillemorR - du får sitta i lugn och ro vid pc:n och glutta istället Nämen skämt åsido, nej, jag har inte stött på några kataloger på det sättet! Det närmaste jag kommit är superduperunderbara boken "Encyclopedia of Scrapbooking" som Creating Keepsakes givit ut! Finns på typ adlibris och en del av de svenska scrapbutikerna. Jag tycker själv att den är helt grym! Där tas ALLT material upp och det är jättebra förklaringar till material och olika tekniker man kan använda sig av. Färgbilder sida upp och sida ner, massor av bilder på LOs rätt igenom också!

Pysslar jag? icke då..... har däreomt lagt upp ett bröllopskort jag gjort till en kompis, finns i mitt galleri, starka bilder! NU ska jag pyssla..snart..

• ZaraÖ

*hihi* ja jag hade tänkt det, men så såg jag att du var med!

• LenaLotta

En dum fråga från en nybliven scrappare... Vad är Tildapapper? Fick såna av en vän och de var liksom vaxiga... Använder man dem som vanligt eller till något speciellt?

• esterr

Jaså, där är du ju BV! Får väl se hur länge vi får behålla dig här i tråden, med tanke på sammandragningarna. Min svåger och svägerska har bf imorgon, så det är väntans tider här med.

Såg att du hade "Encyclopedia..." och var nöjd med den. Tror du att den är nåt för mig, som gillar SS? Har precis kikat på den på en amerikansk site för 20 dollars nämligen. Rätt ok pris va? Har nämligen en kompis over there som har lovat att köpa lite scrapgrejor och skicka till mig. Men tusan vad billigt det är därborta, har kikat på hörnpunchar här hemma för 50 pix men där kostar de 25! Visserligen tillkommer ju frakten, men ändå!

Om vi åker över och hälsar på så ska jag köpa mig en sån där scrapväska och fylla upp den. *asg*

• myskatt

Ikväll har jag lärt mig följande:
    1) Sätt in bilderna EFTER jag kladdat med färg på hela lo:n!
    2) Använd ALDRIG MER skumstämplar - det blir skitfult och kladdar färg på alla bilder (se punkt 1)

Har lagt upp mitt senaste monster, har inte tagit nåt bra kort men jag vill helst bränna skiten i närmaste soptunna!

Kolla gärna in bilderna på sambon och Tilde på förstasidan i mitt galleri. När de bilderna är framkallade ska jag leta reda på nåt riktgit fint papper och göra en lo med Tilde och fingrarna i munnen och en matchande till den med sambon och sätta brevid varandra.

• Diz82

Jag har nu gjort ett första försök på en LO (i datorn), var från början menat att vara en skiss till en blivande "riktig" LO, men den blev lite mer detaljerad än vad jag hade tänkt från början. Antar att jag har svårt att låta det stanna vid ett utkast.
    Den "riktiga" LO:n är det meningen ska vara en av sidorna till "mitt första år"-boken jag har tänkt göra till liten. I den vita rutan (ska föreställa Vellum ) ska jag skriva något kort om hur jag känner mig vid den här tiden, om väntan och längtan och sådant "djupt"...

Då det är min första LO så får ni jättegärna kommentera och kritisera, man blir så himlans lätt "hemmablind" och fastnar i samma tankegångar hela tiden.

LO:n : (har slut plats i fotogalleriet )
    img355.imageshack.us/img355/5437/lomagenliten1uh.jpg

• Asrta1

Oj...denna sidan har jag missat

Har hållt mig borta från scrapandet nu ett tag...men får ta mig i kragen nu. Fick låna hem en tidning med pyssel-porr och beställde lite stämplar från USA.

Kanske tar mig en sväng om och kikar in i era krypin för att kolla alla era nya alster....så vem vet jag kommer kanske snart!

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!

Svar på tråden Scrapträsket