• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • ZaraÖ

nån här som handlat från scrapbooking supplies online? funkar det bra? nån som fått dom o märka paketet med gift? Dom har ju alla wild asparagus papper och i love them! Måste ha!

• ZaraÖ

nån här kanske vet om man kan få tag på dom nån ananstans annars?

• ZaraÖ

hm..såg att magnolia har..men dom är ju inte så bra har jag hört..

• LillemorR

ZaraÖ:

Jag har beställt från Magnolia och har inget att klaga över..vad är de dåliga på??

• gbg30plus

En liten amatörfråga från en nybliven scrap-adict: vad skulle ni köpa om ni skulle åka till USA? Jag funderar på en QuickCutz tång men vet inte vilka stansar jag ska köpa, vill köpa saker som det lönar sig att släpa hem, papper och sånt köper jag i Sverige.

• ZaraÖ

lillemor, njae jag vet inte ag har inte handlat därifrån själv, men har fått rådet att inte göra det. *hihi* jag tog chansen iaf o beställde, kunde ju inte hålla mig!

• Cia o krabaten

gbg: Tunga saker lönar det sig att köpa. Så mam slipper frakt.
    Typ album, qk, osv.
    Jag skulle köpa minst ett kanske flera alfabet och några andra dies. Typ minitags, Photoanchors/phototurns, hjärtan kanske osv.
    SKa du åka själv och gå till en affär eller beställa där?

• gbg30plus

Cia och krabaten: Jag går nog till en affär när jag är där, ska hälsa på lite vänner och vi ska gå en kurs på en scrap-affär, tänkte passa på att shoppa när man har 10-20% kursrabatt

• Blue Vapor

Crazyinlove -
    Stämpelfärger -
    versacolordynorna går att embossa på och den färgen lägger sig liksom lite uppepå pappret. Sk pigmentfärg. Mycket användbara!

Impressdynorna - går INTE att embossa på, och denna färg dras in i pappret. Sk dye ink. Blir liksom lite starkare till intrycket eftersom de går in i pappret.

Fluid chalk - lägger sig också lite uppepå pappret, går inte att embossa (eller??) och de är liksom torrare i färgen än versacolor, går bra att använda för att skugga papper också.

Jag själv har ca 1 miljard stämplar, och använder versacolor till 99%, men har även ett litet gäng impressdynor att leka med (plus många andra som inte finns med där på den sidan!)

• Blue Vapor

Gbg - tja, frågar du mig så lönar det sig att köpa ALLT om man ändå är där Papper kostar ju oftast halva priset jämfört med här också....dvs du får ju DUBBELT så många - annars allt som är dyrt att frakta!

Svar på tråden Scrapträsket