• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Blue Vapor

tr3z - *host*jagmed

Och nej, inga bebbar här än! Hyser dock hopp om att förmiddagens dust med den inkompetenta idioten flåt HANDLÄGGAREN på FK kan sätta fart på saker och ting

• Edma

Nu finns det 2 nya lo´s i mitt galleri!

• Amelié77

Åååh, idag fick jag en bunt papper från scrappics. Hann bara öppna och bläddra igenom dem innan jag var tvungen att åka till jobbet. Sååå fiina! Längtar tills jag får sätta igång och scrappa med dem.

• Finta

Tänkte bara göra lite reklam för en receptsswapp som jag startat på Scrappiz. Temat är SOMMATMAT! 1 grupp är redan full men vi har nu startat en till!

Har fått två paket idag, pysselpunkten och Scrapperiet, hade helt glömt bort vad jag beställt... då kan man ju undra hur NÖDVÄNDIGA inköpen egentligen var!! Nåväl, kan ju inte erkänna det för mannen i alla fall men ni förstår nog!

• Lioness

Hej, jag behöver hjälp!!!

Jag har 3 halvt färdiga layouter i mitt galleri som saknar rubriker (namnet på recepten). Det står helt still i hur jag ska göra; vilket typsnitt, färg, form m.m.
    Kladdkakan har haft en rubrik tills jag upptäckte att jag stavat Kladdkaka med bara ett D... *suck*

ALLA förslag är välkomna!!
    Jag har tyvärr inga stämplar så det kan jag inte använda mig av.

Snälla, hjälp mig!

Lioness

• Finta

Lioness

Vilka fina LO´s du gjort!!

Hur stora är sidorna med recepten?
    Jag tycker det är snyggt att skriva ut i olika typsnitter och sedan klippa ut dem i fyrkant, dvs du figurklipper ej bokstaven. Ramma in den med en annan färg alt. fluid chalks. Det brukar bli snyggt och effektfullt.
    Earwig Factory är en snygg font som rubrik till recept tycker jag. Några till är FormalScrp421 BT, Showcard Gothic...finns jättemånga fina!

• Finta

Glömde en sak.... Jag gör 99% av alla mina rubriker med QK, foamstamps (som jag klipper ut i konturerna) eller Rub-Ons!

• Lioness

Finta - receptsidorna är 16,3 * 25 för att var exakt. *ler* Dom sitter fast i en ringpärm, en receptbok med tomma blad med andra ord.

Har du något bildexempel på det där med typsnitt i fyrkanter?Skulle vara kul att se irl.
    Jag ska kolla upp dom där typsnitten,låter intressanta!

Jag har anmält mig till en sån där receptswap, men vet inte om det är den som var full, får se om jag kommer med, skulle vara kul!

Lioness

• Lioness

Finta - kul, jag kom med i en grupp, men hur funkar sånt här... ?!?

Lioness

Svar på tråden Scrapträsket