• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • esterr

diz82, jättefint!

Nåt som slog mig var att du kanske ska försöka hålla samma färg på rubriken, den vita försvann nästan och den ljusblåa hängde liksom löst. Annars tycker jag den var bra.

• Diz82

Bra poäng, förmodligen komemr jag att försöka ha en lite "kraftigare" font IRL, och så chalka kanterna, kommer nog dock att pröva med alla möjliga färger innan jag blir nöjd.

• myskatt

Nu har jag gjort slut på allt tjockt papper så nu lär jag shopa .

Angående skumstämplarna så lägger jag de på hyllan ett tag och ska skriva ut rubriker istället.

• Kagi

Här är en nybörjare till!

Jag bor i USA, och en kompis här har dragit ner mig i fördärvet. Jag har egentligen bara precis börjat, men känner att detta är något för mig. Vi ska snart flytta tillbaka till Sverige, och misstänker att verktyg och material är billigare här än där, så därför tänkte jag passa på att shoppa på mig lite här.

Min kompis har en Sizzix-stans (liknar Quickcutz, tror jag), och den är väldigt rolig att jobba med (forma foton, göra ramar och figurer).

Någon här som har provat den och har något att jämföra med? Behöver man en sådan "maskin" eller duger det bra med hörnformare och mindre punchar?

Något annat man "bara måste" köpa häröver?

• Blue Vapor

esterr - jag måste nog rekommendera den boken till alla... oavsett stil! Man får så oerhört mkt inspiration, och det är superbra med all materiallära om man kanske inte är så superinsatt i allt som finns. Teknikdelen tar upp ALLT man kan göra inom scrap tycker jag..... men man ska nog se den som "ett övergripande verk" liksom! Annars kan man ju titta närmare på CKs mer nischade böcker också.... ja, 20 dollar är bra pris!! Tänk på att det är tjockis till bok bara, med tanke på frakten!

Japp, jag skulle lätt köpa en väska och fylla med grejer då jag åker över! Så typiskt att man inte hade fått upp ögonen för denna hobby de gånger jag redan varit där.... *morr* ALLT finns ju i tusentals ggr mer än här, och biligare! Skulle nog ta en hel resväska bara för papper

• phea

Kolla gärna in mina scrappar i mitt galleri...
    Är dock nybörjare... Finns massa o finslipa än...

Nilla, stolt mamma till ♥ Benjamin, Änglatvillingarna och Ellioth ♥
  • Blue Vapor

tr3z - Tänkte säga precis det, men lät bli Det lät så.....så hemskt vulgärt på nåt vis Men ACK så rätt du har *ASG*

• Cia o krabaten

LillemoR: AHa, du menar irl...
    Njae, det närmaste är väl om du kan få tag på en Panduro katalog tror jag.

Kagi: Ska testa Sissix nästa helg! ANnars har jag QK själv. Saknar inte ngt annat direkt, men har ju inte testat den, bara sett den.

Annars skulle jag säga att du ska köpa på dig det mesta. Priserna är ju hutlösa här jämfört... Kika in på lite nätbutiker för att få dig en uppfattning om vad som finns och vad du vill köpa med dig.

Svar på tråden Scrapträsket